Netflix rezygnuje z najtańszego abonamentu bez reklam
Netflix przestaje oferować abonentom w Kanadzie podstawowy abonament bez reklam, w cenie 9,99 dolarów. Zmiana obejmuje zarówno nowych, jak i powracających do usługi widzów.
Netflix po cichu usunął z oferty w Kanadzie plan Basic za 9,99 dolarów dla nowych lub ponownie dołączających klientów - podaje Hollywood Reporter. Jak informuje źródło, nic nie wskazuje na ten moment na to, by z rezygnacja z podstawowego abonamentu bez reklam miała z czasem objąć kolejne rynki, w tym największy dla Netflixa amerykański.
"Plan podstawowy nie jest już dostępny dla nowych lub powracających członków. Jeśli obecnie korzystasz z planu Basic, możesz pozostać w nim do czasu zmiany planu lub anulowania konta" - czytamy na stronie Netflix dla abonentów w Kanadzie.
Rzecznik Netflix Canada odmówił redakcji Hollywood Reporter komentarza na temat wycofania podstawowego planu abonenckiego bez reklam.
Ile kosztuje dostęp do Netfliksa?
W Polsce pakiet Basic kosztuje 29 zł za miesiąc. W tym abonamencie można oglądać wszystkie produkcje w jakości HD na jednym urządzeniu. Pobieranie treści także dostępne jest na jedno urządzenie.
Plan Standard za 43 zł za miesiąc (miejsca dla 1 dodatkowego użytkownika spoza gospodarstwa domowego za 9,99 zł) oferuje jakość Full HD na dwóch urządzeniach jednocześnie, pobieranie także na dwa urządzenia.
Najdroższy pakiet Premium kosztuje 60 zł miesięcznie. Treści można oglądać w jakości ultra HD i dźwięku 3D na 4 obsługiwanych urządzeniach jednocześnie, pobieranie na sześć urządzeń. Opcja dodania nawet 2 dodatkowych użytkowników, którzy nie mieszkają z właścicielem konta, za 9,99 zł od osoby.
W Kanadzie użytkownicy mają do wyboru pakiet podstawowy z reklamami, który kosztuje 5,99 dol. miesięcznie, plan standardowy, kosztujący 16,49 dol. miesięcznie i umożliwiający jednoczesne korzystanie z maksymalnie dwóch ekranów. Natomiast plan Premium kosztuje 20,99 dol. miesięcznie.
Pod koniec maja na rynku amerykańskim Netflix wprowadził zakaz współdzielenia kont, przez co przez pierwsze cztery dni jego obowiązywania uzyskał przyrost użytkowników, jakiego nie miał w ciągu minionych czterech lat.
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
Z danych Nielsena wynika, że w kwietniu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,5 proc. Udział Netfliksa w oglądalności na telewizorze w maju 2023 wyniósł 1,6 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.).
W pierwszym kwartale br. globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln do 323,5 mln, z czego prawie 1,5 mln przybyło w regionie Azji i Pacyfiku. Przy wzroście przychodów o 3,7 proc. do 8,16 mld dolarów marża operacyjna zmalała z 25,1 do 21 proc., a zysk netto z 1,6 do 1,3 mld dolarów (w przeliczeniu na akcję: z 3,53 do 2,88 dolara).
Dołącz do dyskusji: Netflix rezygnuje z najtańszego abonamentu bez reklam