Netflix z 13 mln polskich użytkowników. HBO Max przed Disney+
W listopadzie br. Netflixa odwiedziło 13 mln polskich internautów, trzy razy więcej niż inne czołowe platformy ze streamingiem wideo. HBO Max wyprzedził pod względem zasięgu Disney+, ale użytkownicy spędzają na nim dużo mniej czasu. Zmalały wyniki Prime Video i Polsat Box Go.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa, jako serwis www oraz aplikację mobilną, w listopadzie br. odwiedziło 13,03 mln użytkowników, czyli 43,87 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na platformie średnio 6 godzin, 7 minut i 56 sekund.
Netflix, podobnie jak większość innych platform z filmami i serialami, najlepszą odwiedzalność osiąga zimą. We wrześniu br. zanotował 12,21 mln użytkowników oraz 5 godzin i prawie 40 minut średniego czasu korzystania, w lipcu - 12,54 mln internautów oraz 6 godzin i 3,5 minuty średniego czasu, natomiast w styczniu br. było to 14,66 mln użytkowników oraz 6 godzin i 32 minuty przeciętnego czasu.
HBO Max ma więcej użytkowników niż Disney+
W zestawieniu zaraz za Netflixem są dwie inne globalne platformy, przy czym z dwu-trzykrotnie niższymi wynikami. Dostępny w Polsce od wiosny br. HBO Max zanotował 4,73 mln użytkowników, 15,94 proc. zasięgu oraz godzinę, 48 minut i 22 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a uruchomiony u nas w czerwcu Disney+ - 4,46 mln internautów, 15,01 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 5 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video oferowane przez Amazon w ramach usługi subskrypcyjnej z dostawami Prime, dostępnej w Polsce od października ub.r. Prime Video przyciągnęło 2,68 mln polskich internautów (co dało 9,01 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 8 minut i 20 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wśród platform nadawców telewizyjnych najpopularniejszy jest Player (TVN Warner Bros. Discovery), który w listopadzie odwiedziło 4,12 mln internautów (to 13,86 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 39 minut i 11 sekund. TVP VOD miał 3,13 mln użytkowników, 10,55 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 49 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, Canal+ online - 2,62 mln internautów, 8,83 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 25 minut i 26 sekund średniego czasu, a Polsat Box Go - 2,4 mln użytkowników, 8,1 proc. zasięgu oraz godzinę, 49 minut i 59 sekund średniego czasu.
WP.pl w kategorii steramingu wideo, w której ma głównie platformę WP Pilot, zanotowała 2,37 mln odwiedzających, 7,97 proc. zasięgu oraz godzinę, 3 minuty i 18 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.
Natomiast CDA Premium przyciągnęło 2,23 mln użytkowników (7,5 proc. zasięgu), każdego średnio na 43 minuty i 21 sekund. Tylko ta ostatnia platforma regularnie podaje swoje dane o sprzedaży subskrypcji - w trzecim kwartale br. ich liczba zwiększyła się rok do roku z 379 do 445,2 tys.
W porównaniu z październikiem Netflix zyskał 216,7 tys. użytkowników oraz 12 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 1,7 i 3,4 proc. w górę). HBO Max zanotowało wzrost o 533,9 tys. internautów (12,7 proc.) i spadek przeciętnego czasu o 3 minuty i 20 sekund (3 proc.).
W efekcie HBO Max wyprzedziło pod względem liczby użytkowników Disney+, w którym liczba odwiedzających zmalała o 10 tys. (0,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 37 minut i 21 sekund (25,2 proc.).
Player zyskał 272,3 tys. internautów (7,1 proc.), a TVP VOD - 133,2 tys. (4,4 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie średni czas korzystania zwiększył się o 17 minut i 6 sekund (9,7 proc.), a na drugiej - o 9 minut i 9 sekund (5,1 proc.).
Prime Video i Polsat Box Go ze spadkami
Dwie platformy zanotowały spadki w obu statystykach. Prime Video stracił 198 tys. użytkowników (6,9 proc.) oraz 14 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (17,8 proc.), a Polsat Box Go - 115,3 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 27 minut i 47 sekund średniego czasu (20,2 proc.).
Za to na Canal+ online liczba odwiedzających zwiększyła się o 54,4 tys. (2,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 12 minut i 34 sekundy (9,5 proc.). WP.pl w kategorii streamingu wideo osiągnęła wzrost o 231,3 tys. użytkowników (10,8 proc.) oraz 9 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,7 proc.), a CDA Premium - 136,7 tys. internautów (6,5 proc.) oraz 5 minut i 36 sekund średniego czasu (14,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix z 13 mln polskich użytkowników. HBO Max przed Disney+