Polska spółka Netfliksa z 4 mln zł zysku
Założona pod koniec 2021 roku spółka Netflix Services Poland do końca ub.r. zanotowała 67,2 mln zł przychodów i 3,91 mln zł zysku netto. W br. skala jej działalności mocno wzrosła, bo firma zarządza centrum inżynieryjnym uruchomionym w Warszawie.
Netflix Services Poland zajmuje się usługami marketingowo-reklamowymi i wsparciem w zakresie treści dla innych podmiotów z koncernu Netflix. Na przychody spółki od startu pod koniec 2021 roku do końca ub.r. złożyło się 58,42 mln zł od holenderskiej spółki Netflix International i 8,74 mln zł od amerykańskiego Netfliksa.
Działalność operacyjna firmy kosztowała w tym okresie 62,15 mln zł, z czego 47,23 mln zł poszło na usługi obce, 8,76 mln zł na wynagrodzenia, 1,63 mln zł na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze, a 3,73 mln zł wyniosły pozostałe koszty rodzajowe. Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 28 pracowników.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jej zysk operacyjny wyniósł 5 mln zł, a zysk netto - 3,91 mln zł. Firma zapłaciła 1,17 mln zł podatku dochodowego. Zysk netto przeznaczono kapitał zapasowy i rezerwowy. Jej jedynym udziałowcem jest holenderska spółka Netflix Services Holdings.
Netflix z centrum inżynieryjnym w Warszawie
Jesienią ub.r. Netflix uruchomił w Warszawie biuro regionalne, które odpowiada za działalność platformy w Polsce i na kilkunastu innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Natomiast wiosną br. w Warszawie ruszyło centrum inżynieryjne koncernu, gdzie szefem został Łukasz Romaniuk, wcześniej związany m.in. z Amazonem. Za zarządzanie centrum odpowiada Netflix Services Poland.
W ub.r. na produkcje realizowane w Polsce Netflix wydał ok. 400 mln zł. Koncern podkreślał, że przyczyniło się to do stworzenia ponad 3,5 tys. miejsc pracy dla polskich aktorów, scenarzystów, reżyserów oraz ekip pracujących na planie i poza nim.
Platforma jest obecna w naszym kraju od 2016 roku, od kilku lat jest zdecydowanym liderem w kategorii streamingu wideo. W czerwcu br. odwiedziło ją 11,1 mln polskich internautów, każdy spędził tam średnio 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund (dane z Mediapanelu).
W pierwszym kwartale br. globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln do 323,5 mln, z czego prawie 1,5 mln przybyło w regionie Azji i Pacyfiku. Przy wzroście przychodów o 3,7 proc. do 8,16 mld dolarów marża operacyjna zmalała z 25,1 do 21 proc., a zysk netto z 1,6 do 1,3 mld dolarów (w przeliczeniu na akcję: z 3,53 do 2,88 dolara).
Dołącz do dyskusji: Polska spółka Netfliksa z 4 mln zł zysku
Bez urazy, ale jakim trzeba być durn*iem, żeby zadawać takie pytania, mając dostęp do internetu? Mnie to zajęło 11 sekund, Słownie, jedenaście sekund.