SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix przestrzelił prognozy ws. pakietu z reklamami? Zwraca pieniądze marketerom

Oglądalności treści w ramach pakietu Netflixa z reklamami okazała się jak na razie znacznie niższa od prognoz. W konsekwencji platforma zwraca niektórym marketerom pieniądze za niewyemitowane reklamy.

Serwis Digiday, powołując się na pięć źródeł w agencjach medowych, podał, że widownia w ramach pakietu Netflixa, w którym przy treściach są emitowane reklamy, jest o ok. 20 proc. niższa od założeń.

Platforma zawarła umowy, na mocy których na koniec każdego kwartału ma zwracać im - za pośrednictwem agencji mediowych - pieniądze za niezrealizowane emisje reklam. Inny standard obwiązuje w branży telewizyjnej, gdzie biura reklamy nadawców zatrzymują u siebie niewykorzystane budżety klientów na poczet dalszej współpracy.

- Tempo (wzrostu widowni w pakiecie Netflixa z reklamami - przyp.) było znacznie poniżej oczekiwań, więc niektórzy reklamodawcy zwrócili się o zwrot pieniędzy, żebyśmy mogli je wykorzystać w najważniejszym okresie świątecznym. Netflix zasługuje na uznanie, że się na to zgodził - powiedział Digiday jeden z menedżerów z agencji mediowych.

- Zwłaszcza klienci z mniejszymi obrotami mają trudności z osiągnięciem celu - dodał inny.

Przy czym nie wszyscy reklamodawcy poprosili o zwrot niewykorzystanych środków. Niektórzy zdecydowali się przesunąć je na pierwszy kwartał przyszłego roku. - Netflix wskazał kilka wyjść z sytuacji, w której nie osiągnął założonej widowni, a klienci wybierali różne. Nie wszyscy chcieli gotówkę z powrotem na koniec roku finansowego - opisał kolejny menedżer pytany przez Digiday.

Netflix mało promował pakiet z reklamami

Zdaniem przedstawicieli branży marketingowej niższa od oczekiwań widownia w ramach pakietu z reklamami nie oznacza niepowodzenia tej oferty. Zwrócono uwagę, że Netflix uruchomił ją dość szybko, a wiosną br. jeden z szefów platformy Reed Hastings stwierdził, że firma będzie chciała nauczyć się biznesu reklamowego w ciągu roku lub dwóch.

Ponadto Netflix nie zdecydował się na mocną kampanię reklamowa nowego pakietu. Wydaje się to zrozumiałe: platforma nie chce, żeby do tańszej oferty przechodzili jej obecni subskrybenci droższych pakietów bez reklam.

Początkowo Netflix cenę za emisję reklamy tysiącowi subskrybentów wyceniał na 65 dolarów. Potem zmniejszył stawkę do 55 dolarów, a w obecnej sytuacji marketerzy mogą oczekiwać dalszej obniżki. Przy czym to i tak drożej niż na konkurencyjnym Disney+, gdzie emisja spotu tysiącowi widzów kosztuje 50 dolarów.

Pakiet Netflixa z reklamami w kilku krajach

Netflix pakiet z reklamami wprowadził na początku listopada w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii.

W USA koszt pakietu to 6,99 dolarów miesięcznie. To aż 13 dolarów mniej niż plan Premium, prawie 9 dolarów mniej niż oferta Standard i 3 dolary mniej niż najtańszy dotychczas pakiet Basic. Niemcy zapłacą za abonament z reklamami 4,99 euro, Francuzi 5,99 euro, Włosi i Hiszpanie 5,49 euro. W Wielkiej Brytanii cenę abonamentu wspartego reklamami ustalono na 4,99 funta.

W ramach pakietu przy treściach emitowanych jest przeciętnie od 4 do 5 minut reklam na godzinę, są to spoty trwające od 15 do 30 sekund.

Disney+ swój pakiet z reklamami, kosztujący 7,99 dolarów miesięcznie, uruchomił w zeszłym tygodniu w USA, na początek współpracuje z ok. 100 marketerami.

Na koniec września br. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym jak w pierwszym kwartale br. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale br. Netflix spodziewa się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we listopadzie br. Netflixa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 13,03 mln polskich użytkowników (dało to 43,87 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 6 godzin, 7 minut i 56 sekund.

Dołącz do dyskusji: Netflix przestrzelił prognozy ws. pakietu z reklamami? Zwraca pieniądze marketerom

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
Dla mnie VOD z reklamami to pomyłka. Ludzie uciekli od tradycyjnej telewizji m.in. z powodu natarczywych reklam.

Inna rzecz, że abonament Netflixa jest wyraźnie za drogi w stosunku do konkurencji. Dotyczy to głównie planu 4K (w innych platformach 4K jest niejako w "standardzie") za 60 PLN, który wymusza przepłacanie za cztery (najczęściej zupełnie potrzebne) równoczesne dostępy.
0 0
odpowiedź