Netflix stawia na Koreę po sukcesie „Squid Game”. 25 nowych produkcji w 2022 roku
W 2022 roku Netflix zrealizuje 25 nowych filmów i seriali w Korei Południowej. Rynek koreański jest dla serwisu interesujący i obiecujący w związku z dużym sukcesem serialu „Squid Game”.
Jak podają zachodnie media branżowe Netflix potwierdził, że udostępni użytkownikom 25 południowokoreańskich oryginalnych produkcji w 2022 r.
W ciągu ostatnich sześciu lat gigant streamingu wideo znacząco zainwestował w koreański rynek, wypuszczając ponad 130 tytułów w latach 2016-2021. Ambitne plany platformy są m.in. konsekwencją dużego sukcesu „Squid Game”, najpopularniejszego serialu Netfliksa w 2021 r. i w całej historii tego serwisu, który ma się doczekać trzeciego sezonu.
Czytaj także: Dzięki streamingowi rekordowo dużo amerykańskich seriali
Globalny apetyt na koreańskie treści wzrósł w ostatnich latach, a ogromna popularność „Squid Game” oraz dramatu o zjawiskach nadprzyrodzonych „Hellbound” sprawiły, że potencjał oglądalności koreańskich treści, jak i szerzej - treści w językach lokalnych - został wyraźnie potwierdzony.
Różne gatunki
Zgodnie z planem w ciągu najbliższych 12 miesięcy w ramówce znajdą się m.in. dramat o inwazji zombie „All of Us Are Dead”, film „Juvenile Justice” o sędzim, który nie lubi młodocianych przestępców, dramat fantasy „Tomorrow” o życiu pozagrobowym, dramat satyryczny „Remarriage & Desires”, „A Model Family” o mężczyźnie na skraju bankructwa i rozwodu, który natrafia na samochód wypełniony gotówką oraz serial dramatyczny „The Sound of Magic”.
Do tej listy dołączy kilka seriali romantycznych:
- „Forecasting Love & Weather”
- „Business Proposal”
- „Thirty Nine”
- „Twenty Five, Twenty One”
W 2022 roku Netflix wprowadzi również zapowiadaną wcześniej koreańską adaptację hitowego hiszpańskiego serialu „Money Heist”. Koreańska wersja „Money Heist: Korea - Joint Economic Area” ma opowiadać o genialnym strategu i jego utalentowanej ekipie, którzy próbują dokonać bezprecedensowych działań na Półwyspie Koreańskim.
Czytaj także: Analitycy: Netflix z 8,5 mln nowych subskrybentów w czwartym kwartale roku
Ponad 213 mln subskrybentów
Netflix to największa platforma streamingowa na świecie, która ma 213,6 mln subskrybentów. W listopadzie br. serwis w Polsce osiągnął rekordowe wyniki. Odwiedziło go 13 mln internautów.
Dołącz do dyskusji: Netflix stawia na Koreę po sukcesie „Squid Game”. 25 nowych produkcji w 2022 roku
Dzisiaj spadek ceny akcji Netflixa o 20% (!) po ogłoszeniu przyzwoitych wyników za ostatni kwartał i słabej prognozy na przyszłość. Koreańska papka nie pomoże.