SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix zaczyna współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi. Na start – warsztaty dla młodych twórców

Styczniowy cykl warsztatów dla studentek i studentów Szkoły Filmowej w Łodzi rozpoczął długofalową współpracę pomiędzy Netfliksem i łódzką uczelnią. Ta pierwsza wspólna inicjatywa ułatwić ma młodym talentom początek profesjonalnej kariery w branży audiowizualnej, a sama współpraca - ma być inwestycją w polski rynek filmowy.

Obie strony podkreślają, że głównym założeniem rozpoczynanej właśnie współpracy jest rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski. Partnerów łączą wspólne cele: odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, niezbędnych do rozpoczęcia kariery na zmieniającym się rynku filmowym.

Projekt to część międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, czy przygotowanie do pitchingów. – Szkoła Filmowa w Łodzi to uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce. Chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową  i tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej – komentuje Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Na start - warsztaty

Ogłoszoną właśnie współpracę zainicjowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy i uczestniczki mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netflix. To pierwsze z zaplanowanych działań, które wesprą młode talenty w pracy kreatywnej i tworzeniu angażujących projektów filmowych i serialowych, by zachwyciła się nimi publiczność z całego świata.

Polscy twórcy są widoczni na największej platformie streamingowej świata. Rodzima produkcja pt. „Jak pokochałam gangstera" Macieja Kawulskiego znalazła się w światowej czołówce rankingu Netfliksa. Filmowa historia "Nikosia" kolejny tydzień z rzędu zajmuje najwyższe miejsce w zestawieniach Top 10 opublikowanych przez platformę streamingową.

 

W grudniu 2021 r. Netflix osiągnął w Polsce swój kolejny rekordowy wynik - 13,3 mln użytkowników, co dało 44,9 proc. zasięgu. Netflix jest najpopularniejszym serwisem VoD i OTT w Polsce od drugiej połowy 2019 r., dał się wyprzedzić jedynie w lutym ub.r., kiedy na należącym do Grupy TVN Discovery Playerze premierę miała komedia "Listy do M. 4", z powodu lockdownu nieemitowana wcześniej w kinach.

Dołącz do dyskusji: Netflix zaczyna współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi. Na start – warsztaty dla młodych twórców

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ble
W programie zajęć
Politycza porawno
LPG
Gewnder
BLM
0 0
odpowiedź