Netflix wyprzedził Premium CDA.pl i Playera, a HBO GO Iplę. W dół Showmax (top platform VoD)
Dzięki dużym wzrostom w skali roku Netflix pod względem zasięgu w polskim internecie wyprzedził sekcję Premium CDA.pl, Player.pl oraz serwis VoD Telewizji Polskiej, a HBO GO - witrynę Ipla.tv. Ta ostatnia, podobnie jak Showmax i NC+ GO, zanotowała spore spadki. Liderem zasięgowym jest niezmiennie VoD.pl.
Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. VoD.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziły 4 mln internautów, co dało 14,26 proc. zasięgu. Wykonali oni 17,73 mln odsłon oraz spędzili średnio po 34 minuty i 20 sekund.
VoD.pl jest zdecydowanym liderem zasięgowym. Po ponad 3 mln użytkowników miały Netflix (3,36 mln), sekcja Premium na CDA.pl (3,18 mln) oraz Player.pl (3 mln), a po ponad 2 mln - sekcja VoD na TVP.pl (2,92 mln) i dział wideo WP.pl (2,22 mln).
Netflix zanotował 42,05 mln odsłon, dział VoD na TVP.pl - 34,45 mln, Premium CDA.pl - 29,99 mln, a Player.pl - 25,16 mln.
Z kolei najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkowników osiągnęły witryny związane z telewizją. W dziale VoD na TVP.pl spędzili średnio 3 godziny i 29,5 minuty, na Player.pl (należącym do Grupy TVN) - 3 godziny, 6 minut i 36 sekund, na WP Pilot (pozwalającym ogląda kilkadziesiąt stacji tv) - 2 godziny, 34 minuty i 46 sekund, a na Ipla.tv (należącej do Cyfrowego Polsatu) - 2 godziny, 31 minut i 5 sekund.
Za to z sekcji wideo WP.pl odwiedzający korzystali przeciętnie przez 9 minut i 58 sekund, z Netflixa - przez 10 minut i 41 sekund, z HBO GO - przez 12 minut i 24 sekundy, a z Showmaxa - przez 17 minut i 28 sekund.
Trzy ostatnie serwisy, tak samo jak sekcja Premium na CDA.pl, są w pełni odpłatne. Stosunkowo krótki średni czas korzystania może sugerować, że odwiedza je sporo internautów (trafiających tam np. w efekcie działań reklamowych), którzy nie decydują się wykupić abonamentu. Za to ci płacący mogą spędzać tam znacznie więcej czasu. CDA.pl pod koniec listopada ub.r. podało, że dostęp do działu Premium ma wykupiony 155 tys. użytkowników, o 36 tys. więcej niż dwa miesiące wcześniej.
NC+ GO jest natomiast skierowany tylko do abonentów platformy NC+.
W pozostałych serwisach większość treści jest dostępnych za darmo. Na VoD.pl ponad rok temu zrezygnowano z modelu subskrypcyjnego dostępu płatnych treści, za to na Player.pl i Ipla.tv pojawiły się nowe płatne pakiety (m.in. ze streamingiem kanałów kodowanych).
Na komputerach VoD.pl odwiedziło 3,09 mln internautów, wykonując 13,1 mln odsłon oraz spędzając średnio po 40 minut i 11 sekund. Sekcja Premium na CDA.pl miała 2,71 mln użytkowników i 23,06 mln odsłon, Netflix - 2,57 mln użytkowników i 32,61 mln odsłon a Player.pl - 2,25 mln użytkowników i 21,61 mln odsłon.
W tym ostatnim serwisie przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego wynosił 4 godziny, 4 minuty i 7 sekund. W przypadku VoD na TVP.pl były to 4 godziny, 27 minut i 25 sekund, na WP Pilot - 3 godziny, 58 sekund i 11 sekund, a na Ipla.tv - 3 godziny, 10 minut i 32 sekundy.
W internecie mobilnym VoD.pl zanotował 1,48 mln użytkowników, 4,63 mln odsłon oraz 8 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast VoD na TVP.pl przy 1,35 mln użytkowników miał 12,24 mln odsłon oraz godzinę, 21 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na Ipla.tv użytkownik spędził średnio 35 minut i 36 sekund, a na WP Pilot - 26 minut i 30 sekund.
VoD.pl w skali roku zanotował niewielkie spadki odwiedzalności - o 0,15 pkt proc. zasięgu (1 proc. w dół), 892 tys. odsłon (4,8 proc.) oraz 4 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania (11,9 proc.). Natomiast sekcja Premium na CDA.pl przy spadku zasięgu o 1,35 pkt proc. (10,6 proc.) zyskał 4,17 mln odsłon (16,1 proc) oraz 3 godziny i 58 sekund średniego czasu korzystania (25,6 proc.)
Bardzo duże wzrosty osiągnęły natomiast Netflix i HBO GO. Pierwszy serwis zyskał 7,22 pkt proc. zasięgu i 25,08 mln odsłon (to 152,3 i 147,8 proc. w górę), dzięki czemu pod względem zasięgu wyprzedził m.in. sekcję Premium CDA.pl, Player.pl, Iplę, Showmax oraz witryny WP i TVP. Natomiast HBO GO zanotował wzrost o 2,89 pkt proc. zasięgu i 8,18 mln odsłon (118,9 i 101,2 proc. w górę). Od wiosny ub.r. z serwisu mogą korzystać nie tylko abonenci ofert telewizyjnych ze stacjami HBO, lecz także pozostali internauci.
Z kolei mocno zmalały statystyki Ipli, Showmaxa i NC+ GO. Ipla.tv straciła 1,51 pkt proc. zasięgu, 2,84 mln odsłon oraz 41 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 23,4, 18,5 i 9,7 proc. w dół), Showmax - 3,12 pkt proc. zasięgu i 9,56 mln odsłon (59 i 49,8 proc.), a NC+ GO - 0,61 pkt proc. zasięgu i 2,93 mln odsłon (32,4 i 27 proc.).
Showmax pod koniec grudnia ogłosił, że z końcem stycznia wycofuje się z Polski. Przejęciem jego zasobów jest zainteresowana Telewizja Polska.
W przypadku Playera zasięg wzrósł o 1,12 pkt proc. (11,7 proc.), natomiast liczba odsłon zmalała o 1,82 mln (6,7 proc.), a średni czas korzystania - o 21 minut i 46 sekund (10,4 proc.). Dział VoD na TVP.pl osiągnął wzrosty o 0,34 pkt proc. zasięgu, 468,7 tys. odsłon oraz 13 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 3,4, 1,4 i 6,8 proc. w górę), a WP Pilot - o 1,77 pkt proc. zasięgu, 509,2 tys. odsłon oraz 12 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (46,5, 8,8 i 8,6 proc. w górę).
Wśród aplikacji VoD liderem w grudniu był Netflix z 1,08 mln użytkowników i 3,86 proc. zasięgu.
Aplikacja Playera przy 949,2 tys. użytkowników zanotowała 40,53 mln odsłon oraz 2 godziny, 50 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a mobilna Ipla - przy 549,2 tys. użytkowników 8,98 mln odsłon oraz 2 godziny, 58 minut i 47 sekund średniego czasu.
Z kolei aplikacja Showmaxa miała 190,9 tys. użytkowników, a Ipla na komputery - 125,8 tys.
Dołącz do dyskusji: Netflix wyprzedził Premium CDA.pl i Playera, a HBO GO Iplę. W dół Showmax (top platform VoD)
Jeśli dostarczają Ci średnią jakość w hurtowych ilościach to jeszcze nie znaczy, że to jest najlepsze. Zobacz więcej produkcji z różnych serwisów i wtedy oceń. A najlepiej najpierw trochę podrośnij ;)