Netflix zwalnia w działach kreatywnych
Według doniesień amerykańskiego serwisu Deadline, Netflix zwolnił dwóch reżyserów z zespołu ds. seriali dramatycznych i dyrektor od spraw administracyjnych.
Według raportu Deadline zwolnieniami objęci są Alexandra Sapot i Pete Corona, którzy reżyserowali oryginalne produkcje Netfliksa oraz dyrektor ds. umów na wyłączność platformy, Laura Delahaye.
Alex Sapot dołączyła do Netfliksa w 2016 roku i była odpowiedzialna za zlecanie oraz kreatywne nadzorowanie rozwoju i produkcji kilku dużych seriali, jak np. „Sex Education”, „The End of the F***ing World”, „Ferajna z Baker Street” oraz „Cień i kość”. Wcześniej była dyrektorem kreatywnym w Carnival Films, a także dyrektorem wykonawczym ds. rozwoju seriali dramatycznych w ABC Network.
Pete Corona dołączył do serwisu Netflix w 2018 r. jako menadżer oryginalnych seriali, a w 2020 r. został mianowany reżyserem. Kierował rozwojem i produkcją seriali obejmujących różne gatunki i formaty.
Laura Delahaye przeszła do Netfliksa z Fox 21 Television Studios w 2016 roku jako menadżer ds. oryginalnych seriali dramatycznych. Z czasem awansowała na stanowisko dyrektorskie ds. umów, które platforma podpisuje na wyłączność z twórcami.
Redukcje stanowisk są, co paradoksalne, następstwem dobrych wyników finansowych za trzeci kwartał, kiedy Netflix pozyskał około 8,8 miliona abonentów i odnotował zysk w wysokości 1,68 miliarda dolarów. Platforma nadal jednak zmaga się z trwającym strajkiem aktorów, który w połączeniu z obecnie zakończonym strajkiem scenarzystów oznacza, że od maja większość amerykańskiej produkcji została wstrzymana.
W ciągu minionych 18 miesięcy Netflix dokonywał również innych sporadycznych cięć w swojej działalności, ostatnio w dziale animacji, a także w działach ds. biznesowych i prawnych.
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: Netflix zwalnia w działach kreatywnych