„Newsweek” dogania „Gościa Niedzielnego”. „Wprost” o 37 proc. w dół
W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazł się „Newsweek Polska” po wzroście o 15,7 proc. Najwięcej zyskał jednak „Tygodnik Do Rzeczy” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w grudniu 2015 roku wyniosła 142 622 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik sprzedażowy w ostatnim miesiącu ub.r. poszedł do góry aż o 15,7 proc. do 141 042 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w grudniu 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 0,86 proc. i wyniosła 131 295 egz.
Kierowany przez Jacka Karnowskiego tygodnik „W Sieci” (Fratria) znalazł się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. wyniosła 84 367 egz., po wzroście o 7,87 proc.
Największy wzrost w rankingu zanotował zajmujący piąte miejsce magazyn „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry aż o 16,25 proc. do 66 110 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował kolejny miesiąc z rzędu „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w grudniu ub.r. wyniósł 31 552 egz., czyli mniej aż o 37,36 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
204 489 |
142 622 |
142 622 |
210 452 |
148 342 |
148 342 |
Newsweek Polska |
222 798 |
141 116 |
141 042 |
189 435 |
121 906 |
121 906 |
Polityka |
185 667 |
131 333 |
131 295 |
194 667 |
132 432 |
132 429 |
W Sieci |
148 128 |
84 367 |
84 367 |
154 502 |
78 220 |
78 210 |
Tygodnik Do Rzeczy |
116 729 |
75 035 |
66 110 |
136 570 |
65 792 |
56 867 |
Gazeta Polska |
99 844 |
40 837 |
40 480 |
114 944 |
41 610 |
41 156 |
Wprost |
100 993 |
100 094 |
31 552 |
128 917 |
120 164 |
50 371 |
Tygodnik Powszechny |
40 833 |
23 009 |
22 609 |
40 000 |
20 686 |
20 286 |
Przegląd |
51 000 |
17 398 |
17 398 |
51 000 |
18 760 |
18 760 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
459 413 |
282 533 |
282 533 |
468 947 |
287 217 |
287 217 |
W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (17,11 proc.) zyskał „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).
Stracił jedynie „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średni wynik zmalał o 1,05 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
grudzień |
listopad |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
204 489 |
142 622 |
142 622 |
202 139 |
131 505 |
131 505 |
Newsweek Polska |
222 798 |
141 116 |
141 042 |
188 320 |
124 758 |
124 684 |
Polityka |
185 667 |
131 333 |
131 295 |
162 500 |
112 644 |
112 644 |
W Sieci |
148 128 |
84 367 |
84 367 |
148 192 |
77 262 |
77 260 |
Tygodnik Do Rzeczy |
116 729 |
75 035 |
66 110 |
114 960 |
65 375 |
56 450 |
Gazeta Polska |
99 844 |
40 837 |
40 480 |
100 894 |
37 094 |
36 710 |
Wprost |
100 993 |
100 094 |
31 552 |
101 611 |
98 968 |
30 425 |
Tygodnik Powszechny |
40 833 |
23 009 |
22 609 |
37 498 |
19 057 |
18 657 |
Przegląd |
51 000 |
17 398 |
17 398 |
51 000 |
16 546 |
16 546 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
459 413 |
282 533 |
282 533 |
463 301 |
285 520 |
285 520 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” dogania „Gościa Niedzielnego”. „Wprost” o 37 proc. w dół