SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Newsweek” liderem, tracą “Uważam Rze”, “Wprost” i “Gazeta Polska”

W sierpniu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został “Newsweek”, któremu udało się wyprzedzić “Gościa Niedzielnego”. Większość tytułów straciło - najwięcej “Uważam Rze”, “Wprost” i “Gazeta Polska”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu br. wyniosła 137 001 egz. po wzroście o 2,08 proc. wobec sierpnia ub.r. Był to najlepszy miesięczny wynik sprzedaży “Newsweeka” od czasu objęcia fotela szefa tygodnika przez Tomasza Lisa (zobacz, jak “Newsweek” Lisa jest oceniany przez branżę).

Na drugą pozycję z pierwszej spadł tygodnik “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,28 proc. do 133 558 egz.

Na podium znalazła się jeszcze “Polityka” (Polityka), która rok wcześniej była druga. Jej wynik poszedł w dół o 2,45 proc. i wyniósł 132 356 egz. W sierpniu br. tygodnik ten podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł. W tej cenie ukazały się trzy z czterech sierpniowych wydań pisma, w tym jedno, które było w sprzedaży przez ponad tydzień (więcej na ten temat).

Kolejne tytuły od czołówki dzieli duży dystans. Na czwartej pozycji znalazł się wydawany od listopada ub.r. magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 94 265 egz. Tygodnik ten od lipca br. kosztuje 4,90 zł.

Oczko niżej ze średnim wynikiem sprzedażowym na poziomie 83 088 egz. uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Tytuł ten zanotował niższą sprzedaż od konkurenta, mimo że w sierpniu br. kosztował mniej, bo 3,95 zł.

Największy spadek w drugim miesiącu wakacji zanotował tygodnik "Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w skali roku aż o 88,09 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 15 837 egz. Tytuł znalazł się na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był czwarty).

Sporo stracił też będący na szóstej lokacie tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”). Jego sprzedaż ogółem spadła o 16,89 proc. i wyniosła 60 981 egz.

Z kolei najwięcej zyskał przedostatni “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Zanotował on wzrost o 5,6 proc. do 16 911 egz.

Wirtualnemedia.pl

sierpień

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Newsweek Polska

194 442

141 151

137 001

189 092

154 447

134 216

Gość Niedzielny

196 524

134 208

133 558

200 987

140 475

139 523

Polityka

177 750

132 356

132 356

192 008

135 684

135 684

W Sieci

183 700

94 265

94 255

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

171 247

92 963

83 088

-

-

-

Wprost

134 625

133 310

60 981

165 734

144 582

73 372

Gazeta Polska

135 527

53 846

53 334

135 562

63 562

62 982

Przekrój

44 688

25 084

19 774

47 316

25 942

20 132

Przegląd

51 050

18 443

18 443

60 900

20 070

20 070

Tygodnik Powszechny

34 250

17 330

16 911

32 647

16 810

16 019

Uważam Rze inaczej pisane

35 728

16 207

15 837

213 311

133 500

132 995

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

497 618

356 071

356 071

532 597

372 873

372 873


W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. zdecydowana większość tygodników odnotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem. Najbardziej do góry, o 14,29 proc., poszła sprzedaż “Przekroju”, który nakładem Gremi Media ukazywał się tylko do końca września br. Obecnie właścicielem tytułu jest Tomasz Niewiadomski. Nie określił on na razie, kiedy pismo wróci na rynek (dowiedz się więcej).

Największy spadek w tym ujęciu odnotował z kolei “Wprost” - jego wynik poszedł w dół o 5,51 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Newsweek Polska

194 442

141 151

137 001

190 937

135 487

131 337

Gość Niedzielny

196 524

134 208

133 558

198 389

135 587

134 937

Polityka

177 750

132 356

132 356

177 025

130 115

129 915

W Sieci

183 700

94 265

94 255

183 920

86 250

86 240

Tygodnik Do Rzeczy

171 247

92 963

83 088

180 981

91 707

82 207

Wprost

134 625

133 310

60 981

151 400

135 992

64 540

Gazeta Polska

135 527

53 846

53 334

135 475

50 495

49 834

Przekrój

44 688

25 084

19 774

41 628

22 627

17 302

Przegląd

51 050

18 443

18 443

51 050

19 111

19 111

Tygodnik Powszechny

34 250

17 330

16 911

34 750

17 613

17 188

Uważam Rze inaczej pisane

35 728

16 207

15 837

33 144

14 582

14 161

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

497 618

356 071

356 071

496 228

339 803

339 803

 

Dołącz do dyskusji: “Newsweek” liderem, tracą “Uważam Rze”, “Wprost” i “Gazeta Polska”

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
@bezczelny
Szkoda, że Agnieszka Burzyńska odchodzi do "Wprost", bo ta gazeta to bagno, a Burza to fajna dziewczyna.
odpowiedź
User
plusk
Platforma Lisieckiego tonie. Jeszcze przez kilka miesięcy pewnie utrzyma się na powierzchni a potem... bul...bul...
odpowiedź
User
Nka
Newsweek - jak odjąć lewarowaną sprzedaż - np. 20 tys. z Dziennik Prawna i podobne triki, to grubo ponizej 100 tys. Dmuchane ego Lisa pompują sztucznymi wynikami... Polityka nadal liderem.
odpowiedź