„Newsweek” znów przed „Polityką”, „Wprost” o 61 proc. w dół w lutym
W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Politykę”.Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej stracił „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2016 roku wyniosła 136 063 egz. Było to o 3,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 9,41 proc. do 121 260 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w lutym 2015 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym okresie jednak zwiększyła się o 0,24 proc. i wyniosła 115 768 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 83 061 egz., po wzroście o 10,76 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 11,74 proc. do 58 505 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lutym br. wyniósł zaledwie 26 283 egz., czyli mniej aż o 61,48 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca piątego na siódme.
Z kolei największym wzrostem, wynoszącym 12,53 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. to 20 226 egz.
luty | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 192 461 | 136 063 | 136 063 | 207 926 | 140 802 | 140 802 |
Newsweek Polska | 193 554 | 121 362 | 121 260 | 165 455 | 110 898 | 110 828 |
Polityka | 162 500 | 115 769 | 115 768 | 168 250 | 115 496 | 115 496 |
W Sieci | 155 940 | 83 061 | 83 061 | 157 093 | 74 994 | 74 994 |
Tygodnik Do Rzeczy | 113 860 | 67 430 | 58 505 | 124 730 | 61 281 | 52 356 |
Gazeta Polska | 99 592 | 41 603 | 41 268 | 109 758 | 37 358 | 36 844 |
Wprost | 95 600 | 94 825 | 26 283 | 134 979 | 137 185 | 68 240 |
Tygodnik Powszechny | 40 000 | 20 626 | 20 226 | 40 125 | 18 386 | 17 974 |
Przegląd | 51 000 | 16 831 | 16 831 | 51 000 | 16 883 | 16 883 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 457 956 | 288 767 | 288 767 | 468 810 | 303 234 | 303 234 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „W Sieci”, którego wynik zwiększył się tutaj o 5,60 proc. Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 22,38 proc., odnotował „Wprost”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | |||||
ZKDP | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 192 461 | 136 063 | 136 063 | 198 575 | 134 017 | 134 017 |
Newsweek Polska | 193 554 | 121 362 | 121 260 | 187 457 | 118 056 | 117 961 |
Polityka | 162 500 | 115 769 | 115 768 | 169 525 | 124 986 | 124 983 |
W Sieci | 155 940 | 83 061 | 83 061 | 148 069 | 78 657 | 78 657 |
Tygodnik Do Rzeczy | 113 860 | 67 430 | 58 505 | 114 236 | 71 249 | 62 324 |
Gazeta Polska | 99 592 | 41 603 | 41 268 | 99 837 | 43 689 | 43 343 |
Wprost | 95 600 | 94 825 | 26 283 | 98 993 | 102 403 | 33 861 |
Tygodnik Powszechny | 40 000 | 20 626 | 20 226 | 40 375 | 22 212 | 21 812 |
Przegląd | 51 000 | 16 831 | 16 831 | 51 000 | 16 681 | 16 681 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 457 956 | 288 767 | 288 767 | 457 899 | 291 799 | 291 799 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” znów przed „Polityką”, „Wprost” o 61 proc. w dół w lutym