NG2 otworzy nowe punkty w Rosji i Czechach, zwiększy powierzchnię sklepów w Polsce
Grupa NG2 planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię sklepów własnych o 10% wobec obecnie posiadanych 140 tys. m. kw., poinformował wiceprezes Piotr Nowjalis. Po otwarciu w I kw. tylko 4 nowych placówek, w II kw. otwarte zostanie ponad 20 punktów, dzięki czemu zrealizowana zostanie połowa tegorocznego planu.
"W I kw. sieć sprzedaży zwiększyła się o 4 placówki, a w II kw. podpisane są już umowy dotyczące ponad 20 placówek o łącznej powierzchni 6,9 tys. m. kw. To oznacza, że w I półroczu powiększymy naszą powierzchnię o połowę zakładanego na ten rok planu, a w drugim bez problemu zrealizujemy resztę założeń" - powiedział Nowjalis podczas konferencji prasowej.
Dodał, że w plany dotyczą nie tylko Polski, ale głównie Czech oraz Rosji, gdzie od niedawna funkcjonuje pierwszy sklep CCC w Moskwie. Plan na 2011 r. zakłada bowiem 20-proc. wzrost powierzchni w Czechach, wobec ok. 10-proc. w Polsce. Natomiast w Rosji na przełomie maja i czerwca otwarte zostaną 2 kolejne punkty, a na koniec roku sieć CCC ma obejmować 7-8 placówek w największych miastach tego kraju.
"Największą ekspansje planujemy w Czechach, które w tym roku powinny być już dochodowe. W Rosji chcemy na razie znaleźć się w kilku największych miastach jak Moskwa, St. Petersburg, Kaliningrad czy Omsk. Kolejnym zaś krokiem naturalnym w rozwoju, choć jednak nie prędko, będzie Słowacja" - wyliczył Nowjalis.
Wiceprezes oszacował, że tegoroczne wydatki inwestycyjne NG2 zamkną się kwotą ok. 70 mln zł, z czego większość pochłonie nowoczesne Centrum Logistyczne w Polkowicach. Na nowe otwarcia zabudżetowano w 2011 r. ok. 8 mln zł.
Nowjalis powtórzył także, że NG2 rośnie w sposób organiczny i nie planuje przejęć ze względu na brak podmiotu na rynku, którego akwizycja mogłaby spowodować wzrost wartości spółki. W jego ocenie, obecny udział grupy w rynku jest szacowany na 14%, ale w do końca 2013 r. apetyt NG2 sięga 20%.
NG2 miało 6,23 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 5,09 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 184,93 mln zł wobec 195,71 mln zł rok wcześniej. (ISB)
Dołącz do dyskusji: NG2 otworzy nowe punkty w Rosji i Czechach, zwiększy powierzchnię sklepów w Polsce