Nielsen oferuje usługę “Predictive ROI” także dla mniejszych marek FMCG
Nowa usługa Nielsena “Predictive ROI”, bazując na ponad 5 tys. modeli ekonometrycznych firmy, pozwala mniejszym markom, które dotychczas nie korzystały z modelowania marketingowego, zweryfikować skuteczność swoich działań i przygotować symulację przyszłych aktywności.
"Predictive ROI" to narzędzie służące do pomiaru skuteczności kampanii marketingowych prowadzonych w telewizji oraz w internecie w formie wideo, displayów, w mediach społecznościowych oraz wyszukiwarkach internetowych. ROI estymowany jest na podstawie danych historycznych Nielsena, przy zastosowaniu algorytmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Wykorzystywana baza zawiera aktualnie ponad 5 tys. modeli ekonometrycznych, 25 tys. krzywych mediowych pochodzących z 50 rynków.
Obejmuje ona 100 kategorii i 3 tys. marek z branży FMCG, które wydają na reklamę 10 mld dolarów rocznie.
Nielsen dla marek FMCG
- Jaką kwotę zainwestować w mój najbliższy budżet mediowy? Jak najefektywniej rozłożyć ją między poszczególne media? - to niektóre pytania z którymi mierzą się na co dzień marketingowcy producentów FMCG zarządzający planem mediowym, poszukujący odpowiedzi na to, jak optymalnie ulokować posiadane środki. Oferowany dotychczas marketing mix modeling sprawdza się szczególnie w przypadku dużych marek. Najczęściej dysponują one własnymi danymi, znacznym budżetem i poszukują pogłębionych analiz. Widzimy jednak, że na rynku nie brak mniejszych producentów, którzy w krótkim czasie i bez konieczności długiego procesu zbierania danych mediowych również potrzebują narzędzi do zmierzenia i symulowania ROI. Z myślą o ich potrzebach powstał “Predictive ROI” - mówi Małgorzata Bilke-Daull, client business partner w firmie Nielsen.
Dołącz do dyskusji: Nielsen oferuje usługę “Predictive ROI” także dla mniejszych marek FMCG