34 proc. udziału streamingu na ekranie telewizora w USA, YouTube na czele
W marcu 2023 roku 34,1 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w USA stanowił streaming. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 7,8 proc. udziału, a podium uzupełniają Netflix - 1,3 proc. i Hulu - 3,3 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.
Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z danych Nielsena wynika, że w marcu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 2+) w USA stanowił 34,1 proc. Jest to o 0,2 pkt. proc. mniej niż w lutym 2023 roku, ale wyraźnie więcej niż w poprzednich miesiącach - o 1,3 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2023 roku i grudniu 2022 roku, 1,7 pkt. proc. więcej niż w listopadzie 2022 roku, o 2,5 pkt. proc. więcej niż w październiku i wrześniu 2022 roku, o 2,8 pkt. proc. więcej niż w sierpniu 2022 roku i o 2,3 pkt. proc. więcej niż w lipcu 2022 roku.
Streaming w USA w badanym miesiącu stanowił największy udział w oglądalności na telewizorze. Na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (31,1 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,3 proc.).
Dla porównania, w Polsce w marcu 2023 roku udział streamingu wśród na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,5 proc. Wynik telewizji satelitarnej to 34,3 proc., telewizji kablowej - 30,1 proc., a telewizji naziemnej - 23,5 proc.
YouTube, Netflix i Hulu na czele
Liderem wśród platform OTT jest YouTube, którego udział w oglądalności na telewizorze w marcu 2023 wyniósł 7,8 proc. Na drugim miejscu znalazł się Netflix z 7,3 proc. udziału. Podium uzupełnia Hulu (3,3 proc.), a czołową piątkę - Prime Video (2,9 proc.) i Disney+ (1,8 proc.).
Co to jest The Gauge?
Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: 34 proc. udziału streamingu na ekranie telewizora w USA, YouTube na czele