Niemcy - Polska i „M jak miłość” najdroższe w cenniku reklamowym TVP
W majowym cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 spoty są średnio o 5,8 proc. droższe niż rok wcześniej. Najwięcej kosztują reklamy przy transmisji meczu piłkarskiego Niemcy - Polska, serialu „M jak miłość” oraz po głównym wydaniu „Wiadomości”.
Za spot w przerwie meczu Niemcy - Polska, który zostanie rozegrany we wtorek 13 maja o godz. 20:45, trzeba zapłacić 94 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). Nieco tańsze są reklamy przy finałowym spotkaniu Ligi Mistrzów, które TVP1 będzie transmitować w sobotę 24 maja - spot w przerwie kosztuje 87,8 tys. zł. Przed rokiem reklamy przy finale Ligi Mistrzów były sprzedawane w drodze licytacji.
Wśród seriali jak zwykle najdroższe dla marketerów jest „M jak miłość”. Reklamy przy jego premierowych odcinkach kosztują od 80,1 do 89,5 tys. zł (wobec 72,6-91,2 tys. zł przed rokiem). Wyraźnie zdrożały spoty przed „Ranczem” - obecnie ich cena wynosi 75,2 tys. zł, podczas gdy przed rokiem było to 61,9 tys. zł.
>>> „Ranczo” najpopularniejszym serialem cotygodniowym
Na reklamę przy „Barwach szczęścia” trzeba wydać maksymalnie 70,4 tys. zł (wobec 57,5 tys. zł rok wcześniej), a przy „Na dobre i na złe” - 68,1 tys. zł (wobec 53 tys. zł przed rokiem).
W blokach reklamowych między głównym wydaniem „Wiadomości”, „Sportem” a „Pogodą” w TVP1 najwięcej kosztuje emisja spotu w niedzielę. Obecnie jest to maksymalnie 87,9 tys. zł, czyli o 10 tys. zł więcej niż w maju ub.r.
Za reklamę przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” trzeba zapłacić 55,5 tys. zł (o 12,9 tys. zł więcej niż rok wcześniej), a przed „Tomasz Lis na żywo” - 48,9 tys. zł (o 13,3 tys. zł więcej niż przed rokiem).
W pierwszym kwartale br. TVP1 miała 14,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a TVP2 - 10,39 proc. (według Nielsen Audience Measurement - zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Niemcy - Polska i „M jak miłość” najdroższe w cenniku reklamowym TVP