Rusza nowy broker reklamowy. Tworzą go Studi i Grzegorz Stańczuk
Spółka Studi (dawniej Abstra) i Grzegorz Stańczuk, dotychczas szef marketingu i sponsoringu w PZPN, wspólnie stworzą podmiot brokerski, zajmujący się sprzedażą powierzchni reklamowej i sponsoringowej mediów tematycznych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W pierwszej fazie rozwoju nowa spółka zapewni obsługę obecnych reklamodawców Studi. Podmiot ruszy w styczniu 2023 r.
- Cieszę się, że tak kompetentna i doświadczona osoba jak Grzegorz zostanie naszym partnerem i wspólnie będziemy budować ten biznes. To również kolejny etap w rozwoju Studi. Chcemy nie tylko powiększyć portfolio naszych mediów tematycznych, ale także sprofesjonalizować ofertę sprzedażową. Jestem przekonany, że wspólnie osiągniemy ten cel - mówi Olek Wandzel, CEO i współwłaściciel Studi.
Głównym zadaniem Stańczuka, który w nowo powstałej spółce obejmie stanowisko CEO, będzie jej zarządzanie, a także stworzenie struktury reklamowej dla całej grupy Studi. Będzie on też udziałowcem brokera, którego nazwa nie jest jeszcze znana.
- Zdecydowałem się opuścić Polski Związek Piłki Nożnej i dołączyć do grupy Studi ponieważ jestem przekonany o słuszności długoterminowej wizji, którą przedstawili mi jej właściciele. Widzę także potencjał do wzrostu w praktycznie każdym obszarze działalności naszej grupy. Postawiono przede mną bardzo ambitne zadanie polegające między innymi na zarządzaniu spółką brokerską, która będzie odpowiedzialna za kontrakty reklamowe - mówi Stańczuk.
Studi to jeden z największych niezależnych producentów treści skierowanych do osób z pokolenia millenialsów i generacji Z. W skład portfolio spółki wchodzą m.in. takie marki jak Kukbuk, Ładne Bebe, Foot Truck oraz Do Roboty.
Firma powstała w 2016 r. jako Grupa Abstra, tworząc wówczas treści dla kanałów YouTube. Nazwę zmieniła w lipcu 2021 r. - Rebranding podyktowany jest koniecznością dostosowania się do potrzeb rynku i chęcią zwrócenia uwagi na nowe kompetencje wychodzące poza influencer marketing i produkcję kanałów własnych na YouTube. Studi to kompleksowe podejście do video i audio w digitalu - od strategii po produkcję i dystrybucję materiałów dedykowanych millenialsom i generacji Z – tłumaczyła wtedy firma.
Grzegorz Stańczuk pracował dotąd w PZPN
Grzegorz Stańczuk ostatnio pracował jako dyrektor marketingu i sponsoringu w PZPN. Był odpowiedzialny za część biznesową federacji, m.in. wypełnienie piramidy sponsoringowej reprezentacji Polski, co zostało zrealizowane w listopadzie. Doprowadził także do podpisania największego kontraktu w historii PZPN z prywatną firmą (InPost).
Wcześniej Grzegorz Stańczuk przez cztery lata pracował w spółce Ekstraklasa, gdzie jako zastępca dyrektora ds. sponsoringu zajmował się obsługą kluczowych partnerów biznesowych piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy. W 2019 roku objął na kilka miesięcy stanowisko prezesa zarządu klubu piłkarskiego Arka Gdynia.
W przeszłości przez ponad sześć lat Stańczuk pracował w agencjach public relations (m.in. Havas Warsaw, TBWA), gdzie tworzył oraz wdrażał strategie dla marek globalnych oraz ogólnopolskich. Pracował także przy organizacji eventów sportowych, m.in. Samsung Irena Women’s Run, Energa Basket Cup i World Cyber Games. Z kolei jako manager sportowy współpracował m.in. z Dariuszem Michalczewskim, Joanną Jędrzejczyk i Izu Ugonohem.
Grzegorz Stańczuk jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz ukończył studia podyplomowe z zarządzania i marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Rusza nowy broker reklamowy. Tworzą go Studi i Grzegorz Stańczuk