O 10 proc. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2009 roku 176.533.114,00 zł i była niższa o blisko 10 procent niż w analogicznym okresie 2008 r. - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
W całym I półroczu 2009 r. rynek reklamy zewnętrznej zmniejszył się o 9 proc.
- Wyniki pierwszego kwartału 2009 roku świadczyły o początku spowolnienia rynku. Kolejny kwartał potwierdził ten trend, aczkolwiek dalecy jesteśmy od tak dramatycznych spadków, jak w niektórych innych krajach Unii Europejskiej. Ponadto nasz rynek reklamy out of home daje sobie relatywnie lepiej radę, aniżeli inne polskie media - komentuje dane Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Udział poszczególnych sektorów w wielkości sprzedaży reklamy w drugim kwartale 2009 roku
1. Telekomunikacja 17,72%
2. Sprzedaż 17,11%
3. Żywność 15,23%
4. Rozrywka/Kultura 13,19%
5. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,44%.
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka w drugim kwartale 2009 roku wygląda następująco
1. Systemy telefonii komórkowej 15,28%
2. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 14,01%
3. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,44%
4. Piwo 4,61%
5. Odzież/Obuwie 4,49%.
Dołącz do dyskusji: O 10 proc. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną