AMS wspólnie z Gemiusem zmierzy zasięg reklamy zewnętrznej w Polsce
Firma reklamy zewnętrznej AMS podpisała umowę z firmą badawczą Gemius. W oparciu o dane z badania crossmediowego Mediapanel spółka zmierzy potencjał zasięgowy reklam na swoich nośnikach zewnętrznych.
Umowa AMS z Gemiusem to kolejny etap rozwoju badań widowni reklamy Out-of-Home w Polsce realizowany przez AMS.
– AMS od wielu lat wprowadza innowacyjne metody badania reklamy OOH, dlatego cieszy nas, że Mediapanel, jako jedyny cross-mediowy pomiar mediów typu single-source w Polsce, zyskał jego uznanie i aprobatę. Nasza współpraca, zakładająca wykorzystanie wiedzy i doświadczenia obu firm, pozwoli stworzyć i zaoferować rynkowi produkt najwyższej jakości. – komentuje Jarosław Pawlak, kierownik rozwoju badania Mediapanel.
Obecnie AMS, w ramach spółki Instytut Badań Outdooru, prowadzi badanie Outdoor Track. Dostarcza ono rynkowi kontakty VAC (Visibility Adjusted Contact) jako walutę w rozliczeniach kampanii Out-of-Home, realizowanych w dziesięciu największych aglomeracjach w Polsce.
– Warto podkreślić, że AMS był jednym z inicjatorów włączenia reklamy Out-of-Home do Mediapanelu. Już w 2022 roku, podczas organizowanej przez nas konferencji #DataDrivenDOOH, Gemius zaprezentował pierwsze testowe przeliczenia całego systemu nośników Digital OOH AMS. Uzyskaliśmy wówczas wysoki wynik 73 proc. zasięgu mierzonego wskaźnikiem OTS, czyli Opportunity To See – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS.
Dane z Mediapanelu dotyczące reklamy zewnętrznej, zarówno klasycznej, jak digitalowej pozwolą w przyszłości bezpośrednio porównać jej efektywność z dotychczas badanymi mediami, co daje szansę pełniejszej prezentacji potencjału widowni reklamy OOH.
Dołącz do dyskusji: AMS wspólnie z Gemiusem zmierzy zasięg reklamy zewnętrznej w Polsce
Mam nadzieję, że nie będzie tak jak z pomiarem reklam w internecie, gdzie obecnie jeśli reklama znajduje się np. na samym dole strony, a użytkownik nie zjedzie na dół i jej nie zobaczy, to i tak jest ona zaliczana jako kontakt..