o2 rusza z Lajk.tv: 12 formatów, studio dla vlogerów, niedługo milion RU
Grupa o2 uruchamia testowany przez trzy miesiące serwis wideo Lajk.tv. Codziennie będzie w nim zamieszczane 12 autorskich materiałów. Strona będzie ściśle współpracować z innymi serwisami o2, m.in. Wrzutą, oraz YouTube’em.
Na Lajk.tv publikowane są kilkuminutowe materiały wideo nagrywane w studiu uruchomionym kilka miesięcy temu przez Grupę o2. Większość tych cykli dotyczy mediów społecznościowych („Fejs Celebryci”, „Fejs News”, „Top Vlogerzy”, „YouTube Polska”, „YouTube Świat”, „Daily WTF”), a dwa są poświęcone modzie i urodzie („Syrenki.tv”, „Makeup.tv”). Są też programy o filmach („Kinol”) i biznesie („BizTok”). - Na razie w serwisie będzie zamieszczanych 12 materiałów dziennie, a do końca roku dojdzie kilka cyklów w ramach podmarek - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Brański, członek zarządu Grupy o2. - Nasze studio było otwierane z myślą o produkcji 20 materiałów dziennie, dlatego jedną piątą czasu pracy studia chcemy przeznaczać na produkowanie bezpłatnie materiałów dla innych w zamian za planszę promującą Lajk.tv - dodaje.
Lajk.tv będzie mieć własny odtwarzacz, przy czym niektóre formaty będą zamieszczane na YouTubie i stamtąd „przeklejane” do serwisu. Na YouTubie materiały z Lajk.tv są zresztą zamieszczane i testowane od początku lipca - podobnie jak w należącym do Grupy o2 serwisie Wrzuta.pl.
>>> Wrzuta.pl: audio i foto w programie partnerskim
Dalsza współpraca Lajk.tv z YouTube’em będzie prowadzona w ramach programu partnerskiego. - Nie ustawiamy się w opozycji do YouTube’a, tylko chcemy być docelowo czołowym polskim partnerem Google w zakresie wideo. Dla naszych inicjatyw wideo kluczowa będzie jednoczesna monetyzacja w trzech kanałach: Wrzuta, wortale Grupy o2 i właśnie YouTube - opisuje Michał Brański.
Na Lajk.tv dostępna jest również opcja „Wyślij swoje wideo”. - Chcemy integrować twórców wideo, być platformą promocji dla świeżych i doświadczonych vlogerów. Chcemy przebić się do nich z ofertą darmowego skorzystania z naszego studia - wyjaśnia Michał Brański.
Materiały do Lajk.tv przygotowuje obecnie 8 osób: prezenterów, researcherów i pracowników technicznych. Start serwisu będą wspierać działania reklamowe na innych stronach Grupy o2 oraz sponsoring imprez dotyczących wideoblogów i całego wideo w internecie. - Liczymy, że miesięczny zasięg Lajk.tv w listopadzie wyniesie milion real users, 10 mln odsłon i ok. 6 mln emisji wideo - deklaruje Michał Brański.
Lajk.tv. to drugi serwis wideo uruchomiony w br. przez Grupę o2. Działający od lutego Pudelek.tv w pierwszych miesiącach miał po 400-500 tys. użytkowników i ok. 1,5 mln odsłon (zobacz szczegóły). - W listopadzie chcemy być z serwisem na poziomie 1,6 mln real users, 15 mln odsłon i 8 mln emisji wideo - mówi Michał Brański.
Dołącz do dyskusji: o2 rusza z Lajk.tv: 12 formatów, studio dla vlogerów, niedługo milion RU