Od poniedziałku nowe kanały filmowe
Ruszają dwa nowe kanały filmowe: Filmbox i Nonstop Kino. SPI International planuje do końca roku dotrzeć z ofertą do 3 mln osób.
2. kwietnia rozpoczną nadawanie dwa nowe kanały filmowe SPI International – Filmbox i Nonstop Kino, które będzie można oglądać na razie tylko za pośrednictwem satelity Amos.
„Głównym celem SPI jest dostarczanie widzom rozrywki. Uważne obserwacje rynku mediowego skłoniły nas do wyjścia naprzeciw oczekiwaniom polskich telewidzów i wprowadzenie do publicznej oferty kanałów filmowych Filmbox i Nonstop Kino” – powiedział w czwartek Piotr Reisch, dystrybutor i producent, prezes SPI.
„W Czechach i na Słowacji stacje te działają już od 18 miesięcy. Dzisiejsza oferta programowa przygotowana została specjalnie z myślą o polskim widzu. Rocznie w ofercie pojawi się około 400 filmów nadawanych na obydwu kanałach 7 dni w tygodniu” – dodała Monika Minko, dyrektor programowy kanałów Filmbox i Nonstop Kino.
Filmbox jest kanałem filmowym przeznaczonym do udostępniania przez operatorów kablowych w ramach rozszerzonego pakietu, a Nonstop Kino jest płatnym kanałem premium. Jesienią ma pojawić się Nonstop Kino HD, czyli kanał nadający w technologii High Definition.
„Na Nonstop Kino widzowie zobaczą nowości kinowe przed ich premierami telewizyjnymi” – dodaje Monika Minko.
W najbliższym czasie zobaczymy tam takie filmy jak: „Ella Zaklęta” (z Anne Hatheway), „Szkoła Stewardess” (Gwyneth Paltrow), „Marzyciela” (Johnny Depp), „Wyścig z czasem” (Denzel Washington), „Magiczna Karuzela” (animacja dla dzieci). Oferta Filmboxu to przykładowo: „Godzilla” w wersji oryginalnej, „Kumpel do Bicia” (z Antonio Banderasem, Woodym Harrelsonem), czy „Niebiańskie Stworzenia” z Kate Winslet.
2 kwietnia poznamy cały program, który przez pierwszy miesiąc dostępny będzie w formie odkodowanej tak, aby zachęcić przyszłych użytkowników. SPI jest na razie na etapie negocjacji z największymi platformami cyfrowymi i sieciami kablowymi. W planach jest udostępnienie przekazu Filmboxu za darmo. Za Nonstop Kino jako kanał premium zapłacić trzeba będzie 14,90 zł. Właściciele od potencjalnego dystrybutora żądają ok. 15 eurocentów za tzw. „gniazdko”, czyli za abonenta.
We wrześniu udostępniona zostanie usługa VoD (video na żądanie). SPI pracuje jeszcze nad kolejnymi trzema kanałami, które mają wystartować do końca 2007 roku.
19 marca SPI International kupiło nadający tylko polskie filmy kanał „Kino Polska”, uzupełniając tym samym swój bogaty pakiet filmowy. Nieoficjalnie mówiło się, że wartość transakcji waha się w granicach 15-20 mln zł. SPI kupuje stację w sprzyjającej atmosferze. „Kino Polska” notuje w ostatnim czasie coraz lepsze wyniki oglądalności. W lutym kanał awansowała do czołówki polskich kanałów tematycznych, plasując się w ich pierwszej dziesiątce i był najchętniej oglądanym kanałem filmowym w Polsce. W grupie 4+ stacja znalazła się na 10 pozycji (w roku 2006 była na 20), a w grupie 16-49 na 7 pozycji (w roku 2006 była na 19) (wszystkie dane: AGB). Kanał dostępny jest w sieciach kablowych i na wszystkich trzech platformach cyfrowych.
„Inwestor strategiczny został zastąpiony branżowym. „Kino Polska” jest bardzo dobrze sformatowanym kanałem i będzie dobrym dopełnieniem oferty kanałów telewizyjnych SPI” – komentował wczoraj Grzegorz Molewski, Prezes Rady Nadzorczej stacji.
SPI liczą na to, że sygnał z ich ofertą do końca roku docierać będzie do 3 mln osób.
Do polskiej grupy amerykańskiego SPI International należy SPI i SPInka, czyli firmy zajmujące się dystrybucją kinową i produkcją filmową, a także SPI Video (wydawca nowości DVD). W ramach grupy działa również warszawskie Kino Luna. Dzięki SPI na ekranach polskich kin możemy właśnie oglądać takie filmy jak: „Hannibal. Po drugiej stronie maski”, „Królowa”, „Jasne błękitne okna” czy „Czyja to kochanka?”.
Dołącz do dyskusji: Od poniedziałku nowe kanały filmowe