Ogilvy w USA zwalnia 80 pracowników, odchodzi szefowa kreacji Leslie Sims
Agencja Ogilvy w Stanach Zjednoczonych w ramach restrukturyzacji zwalnia 80 pracowników. Firma żegna się też z Leslie Sims, która pełniła funkcję chief creative officera. John Seifert, dyrektor generalny Ogilvy konieczność redukcji zatrudnienia tłumaczy trudną drugą połową 2019 roku.
80 zwolnionych pracowników agencji Ogilvy (WPP) w USA pochodzi z dziewięciu biur tej agencji na rynku amerykańskim. To 3,7 proc. amerykańskiego personelu firmy. Wśród osób opuszczających agencję jest Leslie Sims, chief creative officer.
John Seifert, dyrektor generalny agencji informuje, że zwolnienia pracowników są konsekwencją „trudnej” drugiej połowy 2019 roku i ostrożnymi perspektywami na cały rok 2020. - Nadal odczuwamy zmienność w naszym zróżnicowanym portfolio klientów. Pomimo ważnych nowych wygranych biznesów, mamy do czynienia z cięciami budżetowymi klientów i presją cenową. Dynamika modelu biznesowego opartego na projektach sprawia, że prognozy i zarządzanie finansami przez cały rok są bardzo trudne - poinformował w wewnętrznej notatce.
Sims została mianowana amerykańskim CCO Ogilvy w grudniu 2018 roku. Wcześniej spędziła prawie cztery lata w agencji Y&R (obecnie VMLY & R), gdzie była m.in. dyrektorem kreatywnym na region Ameryki Północnej. Przed WPP Sims spędziła 16 lat w agencji McCann (IPG Mediabrans).
Zwolnienia wynikają m.in. z cięć budżetowych klientów. W poniedziałek agencja kreatywna Arnold Worldwide, część Havas, zwolniła 5 proc. swoich pracowników w Bostonie.
Mark Read, dyrektor generalny WPP już pod koniec 2018 roku zapowiedział zwolnienie 3,5 tys. w skali globalnej i uproszczenie struktury holdingu. Niedawno zapowiedział, że w 2020 roku WPP skoncentruje się na powrocie do wzrostu w Ameryce Północnej i na poparciu nowej strategii twórczej.
Dołącz do dyskusji: Ogilvy w USA zwalnia 80 pracowników, odchodzi szefowa kreacji Leslie Sims