TVP1 i TVN liderami w listopadzie. Eurowizja Junior 2020 i „M jak miłość” hitami
Liderem oglądalności w listopadzie br. była TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły: finał Eurowizji Junior 2020, serial „M jak miłość” i „Teleexpress” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Od 1 czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem listopada 2019 roku zmniejszył się o 2,47 proc. i wyniósł 9,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 12,10 proc. do 8,06 proc.
Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,75 proc., po spadku względem listopada ub.r. o 5,26 proc.
Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała 7,58 proc. udziału; w dół o 13,07 proc.). Jednocześnie jest to największa strata wśród dziesięciu czołowych stacji.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,21 proc. w listopadzie 2019 roku do 33,28 proc. w listopadzie 2020 roku.
Wzrosty TVN24, TVP Info i Polsat News
Wysokie wyniki oglądalności w listopadzie 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (6,05 proc.; do góry o 39,40 proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (4,23 proc.; + 13,30 proc.; awans z 7. na 6. miejsce) i Polsat News (2,32 proc.; + 84,13 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 15. na 10. miejsce).
TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,72 proc., po spadku o 15,55 proc.
Drugi był Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zmniejszył się o 9,86 proc. do 9,14 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 12,81 proc. do 6,33 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 9,22 proc. do 5,91 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia tutaj Siódemka, która awansowała z szóstej lokaty (5,16 proc.; wzrost o 39,84 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 13,49 proc. do 8,98 proc.).
Eurowizja Junior 2020 wygrała z „M jak miłość”
W minionym miesiącu najwięcej widzów zgromadził pokazany 29 listopada o godz. 17.00 finał 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 transmisja miała średnio 4,47 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,34 proc.
Na drugiej pozycji uplasował się odcinek serialu „M jak miłość”, który 30 listopada śledziło średnio 4,13 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,91 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 22 listopada na antenie tej stacji obejrzało 4,10 mln widzów (28,61 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,52 mln widzów (emisja 29 listopada; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 3,03 mln oglądających (29 listopada) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,46 mln oglądających (emisja 1 listopada; 16. lokata).
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami w listopadzie. Eurowizja Junior 2020 i „M jak miłość” hitami