TVN24 liderem rynku telewizyjnego. TVP2 przed TVN, Telewizja Republika w czołówce
Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lutym 2024 roku wśród wszystkich widzów został kanał TVN24, który rok wcześniej był piąty. Na drugie miejsce spadła TVP2. Rekordowe wyniki zanotowała Telewizja Republika. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
TVN24 na czele oglądalności w 4+
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2024 roku zajęła stacja TVN24, która awansowała z piątej pozycji. Średni dobowy udział kanału względem lutego 2023 roku zwiększył się o 43,80 proc. i wyniósł 6,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Po raz trzeci w historii stacja zajęła pierwsze miejsce w miesięcznym rankingu oglądalności.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,25 proc. do 6,95 proc. Stacja spadła z pozycji lidera.
Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,91 proc. (w dół o 5,99 proc.).
Czwarte miejsce (po spadku z drugiego) zajęła TVP1, która miała 6,43 proc. udziału (- 17,88 proc.). Czołową piątkę uzupełnia Polsat, który w lutym 2023 roku był czwarty (6,20 proc.; spadek o 14,36 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,34 proc. w lutym 2023 roku do 26,49 proc. w lutym 2024 roku.
TV Republika tuż za TVN24 i kanałami tzw. „wielkiej czwórki”
Wśród czołowych stacji informacyjnych do zestawienia top 10 na 7. pozycję awansowała Telewizja Republika, która zanotowała drugą najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,13 proc.; + 3030 proc.).
Z 10. na 12. lokatę spadł Polsat News. Udział stacji zmniejszył się o 3,53 pkt. proc. do 1,64 proc.
15. pozycję (po spadku z 6.) zajęło TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmalał o 71,99 proc. do 1,35 proc. Sygnał stacji został wyłączony 20 grudnia ub.r. w wyniku decyzji nowego kierownictwa publicznego nadawcy. Kanał został wznowiony 29 grudnia ub.r. i nadawany jest w nowej formule.
TVN liderem w 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 wyniósł 8,80 proc., po spadku o 1,68 proc.
Wynik drugiego Polsatu w lutym br. zmniejszył się o 9,64 proc. do 7,31 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 18,63 proc. do 4,98 proc.). Z piątej na czwartą lokatę awansowała Siódemka (+ 6,15 proc. do 3,97 proc.). Z siódmego na piąte miejsce awansowało TVN24 (+ 23,78 proc. do 3,80 proc.). Z kolei z czwartej na szóstą pozycję spadła TVP1 (- 17,66 proc. do 3,73 proc.).
TVN liderem także w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu liderem też był TVN (- 4,01 proc. do 8,13 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem rynku telewizyjnego. TVP2 przed TVN, Telewizja Republika w czołówce