TVP i TVN liderami, udany styczeń TVP2. Duży wzrost TTV i TV Puls
Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w styczniu br. była TVP1, a w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się skoki narciarskie, serial „M jak miłość” i dziennik „Teleexpress” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2018 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2017 roku zmniejszył się o 5,10 proc. i wyniósł 10,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,68 proc. do 10,53 proc.
Podium uzupełnia TVP1. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 9,27 proc., po wzroście o 0,32 proc.
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,62 proc., po wzroście o 4,48 proc.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,76 proc. w styczniu 2017 roku do 39,39 proc. w styczniu 2018 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 3,97 proc., po wzroście o 7,01 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,71 proc.; spadek o 8,62 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,64 proc.; - 0,82 proc.), TVN7 (3,36 proc.; + 5,99 proc.), TV Puls (3,17 proc.; + 16,12 proc.) i TTV (2,07 proc.; + 29,38 proc. - największy wzrost w top 10).
Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,03 proc., po wzroście o 1,18 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w styczniu br. zmniejszył się o 5,26 proc. do 11,89 proc.
Dalej uplasowały się TVP2 (7,59 proc udziału; do góry o 6,75 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,42 proc.; - 6,31 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 4,02 proc. do 11,71 proc.).
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 47,11 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 30 stycznia na antenie Dwójki oglądało 6,43 mln widzów, co dało stacji 40,14 proc. udziału.
Podium uzupełnia „Teleexpress” TVP1, czyli najchętniej oglądany program informacyjny. 28 stycznia na antenie tej stacji (pokazany wyjątkowo w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich o 17.06) obejrzało go 6,41 mln widzów (41,49 proc. udziału). Jak wynika z naszej analizy, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2017 roku, kiedy oglądało go 7,22 mln widzów.
Czwarta była transmisja studia sportowego pomiędzy I a II serią zawodów w Bischofshofen. Relacja ta w TVP1 miała 6,24 mln widzów, co dało stacji 40,10 proc. udziału.
W czołowej piątce znalazł się jeszcze konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. Indywidualne zawody w zeszłą niedzielę śledziło średnio 5,96 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 38,90 proc. udziału.
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a po jednej - do TVN i Polsatu.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP i TVN liderami, udany styczeń TVP2. Duży wzrost TTV i TV Puls
Discovery ma większość licencji na wydarzenia sportowe a mając obecnie 4 naziemne kanały czyli TVN, TVN7, TTV jak i Metro nie będzie się musiała tym tortem dzielić.