OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl
Serwis OKO.press w sierpniu i wrześniu notował więcej użytkowników niż w dwóch pierwszych miesiącach swojego działania, natomiast odwiedzalność KODuj24.pl znacznie zmalała, wskutek czego został on wyprzedzony przez witrynę „Krytyki Politycznej”.
KODuj24.pl został uruchomiony na początku czerwca br., a OKO.press - w drugiej połowie tamtego miesiąca. Według badania Gemius/PBI pierwszy serwis w czerwcu odwiedziło 388,5 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali w nim 1,35 mln odsłon i spędzili 19,1 tys. godzin (na każdego odwiedzającego przypadły niecałe 3 minuty).
W kolejnych miesiącach witryna notowała słabsze wyniki. W lipcu internauci spędzili na niej co prawda 34,9 tys. godzin, ale zanotowała tylko 209,6 tys. użytkowników i 884,8 tys. odsłon. We wrześniu statystyki były mniej więcej dwukrotnie niższe od lipcowych: 128,5 tys. użytkowników, 388,7 tys. odsłon i prawie 3 tys. godzin korzystania przez internautów.
KODuj24.pl jest oficjalnym serwisem Komitetu Obrony Demokracji, redaktorem naczelnym jest Magda Jethon, była szefowa radiowej Trójki, a współpracownikami m.in. Jerzy Sosnowski, Krystyna Kofta i Krzysztof Łuszczewski.
KODuj24.pl 2016 roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | zasięg |
czerwiec | 388 524 | 1 354 424 | 19 141 | 1,52% |
lipiec | 206 564 | 884 758 | 34 948 | 0,82% |
sierpień | 148 179 | 445 374 | 5 635 | 0,60% |
wrzesień | 128 539 | 388 738 | 2 959 | 0,51% |
Z kolei OKO.press w czerwcu odwiedziło 251,3 tys. internautów, którzy wykonali 1,36 mln odsłon i korzystali ze strony łącznie przez 44,1 tys. godzin (co daje średnio 10,5 minuty na każdego).
W kolejnych miesiącach notował mniej odsłon (w sierpniu i wrześniu po ok. 1,1 mln) i wielokrotnie krótszy czas korzystania, natomiast więcej użytkowników - w sierpniu było ich 358,6 tys., a we wrześniu 281,2 tys.
Pod koniec października redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz zaapelował do interneutów o wsparcie finansowe serwisu. W efekcie w ciągu 10 dni nieco ponad 2 tys. osób przekazało w sumie 122 tys. zł.
OKO.press 2016 roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | zasięg |
czerwiec | 251 256 | 1 362 169 | 44 132 | 0,99% |
lipiec | 200 901 | 783 361 | 12 563 | 0,80% |
sierpień | 358 619 | 1 135 606 | 22 672 | 1,45% |
wrzesień | 281 157 | 1 065 497 | 17 529 | 1,11% |
W sierpniu i wrześniu OKO.press notowało wyższe statystyki niż serwis „Krytyki Politycznej”, a KODuj24.pl - niższe. Krytykapolityczna.pl w sierpniu miała 228 tys. użytkowników, 713,1 tys. odsłon i 5,4 tys. godzin korzystania, a we wrześniu - 263,7 tys. użytkowników, 859,1 tys. odsłon i 6,8 tys. godzin korzystania.
Z kolei wielokrotnie więcej użytkowników i odsłon miały czołowe serwisy określane jako prawicowe lub konserwatywne. We wrześniu Niezalezna.pl (związana z „Gazetą Polską Codziennie” i „Gazetą Polską”) zanotowała 1,61 mln użytkowników, 19,69 mln odsłon i 363,4 tys. godzin korzystania, wPolityce.pl - 1,44 mln użytkowników, 32,58 mln odsłon i 922,3 tys. godzin, a Fronda.pl - 590,5 tys. użytkowników, 5 mln odsłon i 123,5 tys. godzin.
Przy czym parę lat temu wszystkie te witryny osiągały zdecydowanie niższą odwiedzalność. W 2012 roku wPolityce.pl miało miesięcznie od 147 do 365 tys. użytkowników, Niezalezna.pl - od 181 do 374 tys., a Fronda.pl - od 132 do 217 tys.
Dołącz do dyskusji: OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl