OMD z globalnym budżetem mediowym Burberry
Brytyjski dom mody Burberry wyznaczył OMD do obsługi globalnych działań w zakresie planowania i zakupu mediów. To koniec współpracy z dentsu.
Wygrana OMD oznacza zakończenie wraz z początkiem 2023 roku współpracy z dotychczas obsługującą Burberry agencją Dentsu.
W przetargu uczestniczyły też agencje Stagwell i Wavemaker, proces koordynowała natomiast firma konsultingowa ID Comms.
Burberry początkowo rozpoczął globalny przetarg mediowy na początku 2020 roku, ale wstrzymał go ze względu na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa. Proces wznowiono latem tego roku.
OMD przejmie obsługę mediową Burberry w 2023 roku. Agencja zapewni m.in. strategiczne wsparcie medialne dla brytyjskiej marki modowej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W roku budżetowym 2021/22 firma Burberry odnotowała sprzedaż w wysokości 2,8 mld funtów, w tym 210 mln funtów w Wielkiej Brytanii, gdzie firma ma swoją siedzibę. Jej największymi rynkami są Chiny kontynentalne (ze sprzedażą na poziomie 765 mln funtów) i Stany Zjednoczone (408 mln funtów).
W najnowszym raporcie rocznym Burberry stwierdziło, że skupi się na „inspirowaniu i ekscytowaniu klientów poprzez treści kierowane przez produkty, kampanie wzbudzające emocje i aktywacje marek zakorzenione w dziedzictwie oraz historii przygód i eksploracji”.
Dentsu zajmowało się obsługą mediową Burberry od dekady.
Dołącz do dyskusji: OMD z globalnym budżetem mediowym Burberry