Onet najbardziej opiniotwórczym medium, awans Wirtualnemedia.pl
Według marcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium miesiąca jest Onet z wynikiem 2035 cytowań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, na której informacje inne redakcje w kraju powoływały się 1841 razy, a podium zamyka Rzeczpospolita z liczbą 1635 wzmianek w innych tytułach. Awans na miejsce czwarte w kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych zanotowały Wirtualnemedia.pl.
W marcu Onet po raz kolejny był najczęściej cytowanym medium w Polsce. Widoczny wzrost w liczbie wzmianek portal odnotował już na początku marca, między innymi za sprawą przeprowadzonego wywiadu z członkiem Rady Polityki Pieniężnej Ludwikiem Koteckim na temat podwyżek stóp procentowych.
Na drugim miejscu z niewiele niższym wynikiem znajduje się Wirtualna Polska, natomiast podium zamyka Rzeczpospolita. Zaledwie o dwa cytowania mniej miało radio RMF FM, które w rankingu opiniotwórczych mediów zajęło czwarte miejsce. Największy awans, aż o sześć pozycji zanotowała telewizja Polsat News, zajmując w rankingu siódme miejsce (1,1 tys. cytowań).
Co trzeci tytuł z czołowej piętnastki najbardziej opiniotwórczych pochodzi z prasy, co piąty z internetu i telewizji.
Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych
Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych utrzymuje się Onet,. Tuż za nim znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 1,8 tys. powołań. Podium jak dotychczas zamyka Interia, tym razem z liczbą 1,5 tys. odwołań w innych mediach. Czwarte miejsce, oczko wyżej niż przed miesiącem, odnotowały w marcu Wirtualnemedia.pl z wynikiem 500 wzmianek.
"Rzeczpospolita" liderem prasy
Liderem wśród tytułów prasowych niezmiennie pozostaje "Rzeczpospolita", na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 1,6 tys. razy.
Drugie miejsce, z wynikiem ponad 1,2 tys. cytowań, zajmuje "Super Express". Natomiast podium zamyka "Gazeta Wyborcza", która pojawiła się w 926 artykułach pozostałych redakcji. Awans o pięć pozycji oraz wejście do marcowego zestawienia prasy zanotował "Forbes".
W kategorii tygodników i dwutygodników liderem jest "Gazeta Polska". Na łamach tygodnika ukazał się wywiad z Jarosławem Kaczyńskim. Dzięki publikacji gazeta zanotowała awans aż o pięć pozycji w rankingu. Na drugim miejscu znajduje się "Viva" z liczbą cytowań 242.
Trzecie miejsce ponownie zajmuje tygodnik "Wprost", w którym opublikowano między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim na temat konfiskaty rosyjskich majątków, które znajdują się na terenie Polski.
"Forbes" z wynikiem 345 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugie miejsce w marcu awansował miesięcznik "Twój Styl" z liczbą 78 powołań, natomiast podium zamyka dwumiesięcznik branżowy "Press" z 65 cytowaniami.
Polsat News liderem w telewizji, RMF FM w radiu
Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca Polsat News z wynikiem 1,1 tys. powołań. Na antenie wyemitowano między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim, który poinformował o prowadzonych rozmowach z liderami państw zachodnich na temat nakładania dotkliwych sankcji na rosyjskie firmy i spółki oraz o planowanych pracach nad „tarczą antyputinowską”.
Drugie miejsce w marcowym zestawieniu zajmuje TVN24 cytowany przez pozostałych dziennikarzy ponad 1 tys. razy, natomiast podium podobnie jak w zeszłym miesiącu zamyka TVN z liczbą 840 wzmianek w innych tytułach.
Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych, podobnie jak w poprzednich miesiącach, plasuje się RMF FM z wynikiem prawie 1,6 tys. cytowań w innych mediach. Na miejsce drugie awans odnotowuje Radio Zet z liczbą 988 powołań. Podium marcowego zestawienia zamyka Radio Plus.
"Forbes" melduje się na podium mediów ekonomiczno-biznesowych
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita", która w marcu opublikowała rozmowę z ambasadorem USA w Polsce, Markiem Brzezinskim. Drugie miejsce zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", na którą inne redakcje w kraju powoływały się między innymi w sprawie doniesień na temat sytuacji polskich zakładów produkcyjnych działających na terenie Ukrainy po wybuchu wojny.
Na trzecie miejsce rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym awansował miesięcznik "Forbes".
W internecie czołówkę portali o profilu biznesowym w marcu podobnie jak w zeszłym miesiącu tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.
Radio Gdańsk liderem w regionach
Z awansem o jedno miejsce pozycję lidera zajmuje w marcu Radio Gdańsk, na które pozostałe media powoływały się aż 124 razy. W marcu radio zaprosiło do rozmowy prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka, który opowiedział o obniżce cen paliw oraz gazu.
Na drugim miejscu rankingu, także ze wzrostem jedno oczko, uplasowało się Radio Kraków. Pozostałe redakcje w marcu powoływały się na to medium 71 razy. Podium zamyka Radio dla Ciebie, które w marcu awansowało aż o sześć miejsc z liczbą cytowań 68.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 997 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet najbardziej opiniotwórczym medium, awans Wirtualnemedia.pl