Opcom przeprasza za program Freshmail
Opcom przyznał się do większości podejrzeń o naruszanie norm etycznych i prawnych podczas promowania usług e-mail marketingowych, świadczonych pod marką Freshmail.
Zarzuty postawiła mu konkurencyjna firma Sare. Podczas spotkania mediacyjnego odbywającego się z inicjatywy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, pomiędzy firmami Opcom, Sare oraz ThinkOpen zostało zawarte porozumienie.
W przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl oświadczeniu Opcom odniósł się do stawianych mu zarzutów:
1) Stwierdzenie, iż Freshmail "jako pierwszy system do e-mail
marketingu w Polsce udostępnił możliwość śledzenia wysyłek w Google
Analytics" było niefortunne. Wiele polskich systemów współpracowało
z Google Analytics już wcześniej. Freshmail natomiast, naszym
zdaniem, pozwolił na precyzyjną, udoskonaloną analizę statystyk i
identyfikację poszczególnych źródeł odwiedzin i to powinno być
treścią wypowiedzi.
2) Sformułowanie "jako jedyni w Polsce zdecydowaliśmy się na
automatyczne udostępnienie go (systemu) wszystkim zainteresowanym"
nie powinno zawierać przymiotnika "jedyni",
lecz wyraźniej zasygnalizować różnicę pomiędzy systemami. Wyjaśniamy, iż tym sformułowaniem chcieliśmy podkreślić udostępnienie pełniejszej wersji systemu umożliwiającej np. testowe wysyłki. Inne systemy udostępniały dotychczas wersje ograniczające część funkcji.
3) Wypowiedź "w chwili obecnej z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że Freshmail jest najnowocześniejszym systemem i został tak opracowany, że pod każdym względem wyprzedza konkurencję" było subiektywne. Trudno określić kryteria i trudno zbadać rzetelnie, który z systemów na rynku rzeczywiście w danym momencie jest najnowocześniejszy. Równocześnie przyznajemy, że wobec faktu, iż system Freshmail nie posiada niektórych funkcji dostępnych w innych narzędziach do e-mail marketingu, w naszej wypowiedzi nie powinno znaleźć się stwierdzenie mówiące o wyprzedzaniu konkurencji pod każdym względem.
4) Użycie przymiotnika "najtańszy" nie odpowiadało rzeczywistości rynkowej: istnieją przypadki, w których systemy konkurencyjne są tańsze niż Freshmail. Stosując powyższe określenie chcieliśmy zaznaczyć odmienność modelu rozliczeń., polegającą przede wszystkim na odejściu od abonamentu .
5) Przepraszamy za wykorzystanie w reklamie elementów upodobnionych do znaku zastrzeżonego firmy SARE.
6) Nie zamierzaliśmy i nie zamierzamy nakłaniać klientów konkurencyjnych firm do rezygnacji ze świadczonych im usług. Nie zamierzaliśmy i nie zamierzamy dyskredytować konkurencyjnych firm.
7) Przyznajemy, że w prowadzonej działalności wykorzystaliśmy:
umowę licencyjną oraz treść wiadomości systemowej, opracowanych
przez konkurencyjną firmę. Za naruszenie przepraszamy autorów i
wszystkich zainteresowanych.
8) Opcom dołoży szczególnych starań, by w przyszłości w
jednoznaczny sposób identyfikować i ujawniać źródła
wykorzystywanych materiałów oraz informacji w prezentowanych przez
siebie badaniach.
9) Pozycjonowanie serwisu www.freshmail.pl zostało zlecone firmie zewnętrznej. Nie zmienia to odpowiedzialności Opcomu, dlatego podjęliśmy natychmiastowe starania w celu usunięcia spornych elementów pozycjonowania. Jednocześnie stosowanie tzw. farm linków uznajemy za niezgodne z dobrymi praktykami.
Dołącz do dyskusji: Opcom przeprasza za program Freshmail