Open.fm i Polskastacja.pl przejęte przez Grupę Wirtualna Polska
Grupa Wirtualna Polska za 4 mln zł kupiła serwisy Open.fm (dotychczas należał do Grupy Allegro-GG) i Polskastacja.pl udostępniające streaming stacji radiowych. - Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze jest naturalnym kierunkiem naszego rozwoju - tłumaczy prezes Grupy WP Jacek Świderski.
Open.fm i Polskastacja.pl pozwalają słuchać online ponad 200 tematycznych kanałów muzycznych. W marcu br. pierwszy serwis zanotował 490,9 tys. użytkowników, 18 mln odsłon oraz 19 godzin i 32:09 minuty średniego czasu korzystania przez każdego użytkownika, a drugi - 283,4 tys. użytkowników, 2,7 mln odsłon i 4:14 minuty średniego czasu (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Łącznie zanotowały w ub.r. 2,4 mln zł przychodów pro forma.
- Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia - uzasadnia Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie Wirtualna Polska. - Słuchanie radia w pracy i w domu, a dzięki smartfonom również w ruchu, doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce zachować kontakt z konsumentem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - dodaje Michał Brański, VP ds. strategii w firmie.
Grupa Wirtualna Polska planuje wyraźnie zwiększyć przychody Open.fm i Polskastacja.pl, m.in. poprzez lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej, głównie w formie prerolli wideo, spotów dźwiękowych i bannerów.
Jest to pierwsza z akwizycji zapowiadanych przez Grupę WP po niedawnym debiucie giełdowym, który przyniósł spółce ok. 100 mln zł środków od akcjonariuszy, z czego ok. 70 mln zł ma zostać przeznaczone na przejęcia (więcej na ten temat). W ub.r. firma kupiła serwisy Sportowefakty.pl, Domodi.pl, Homebook.pl i Grupę Money, wydając na nie łącznie 66 mln zł (więcej o tym).
W I kwartale br. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Open.fm i Polskastacja.pl przejęte przez Grupę Wirtualna Polska