Opole 2013 z większą widownią. 5,6 mln widzów gali 50-lecia festiwalu
Jubileuszowy festiwal w Opolu oglądało aż o 1,2 mln widzów więcej niż ubiegłoroczną imprezę, a TVP1 w czasie transmisji była zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 7,8 mln zł.
50. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu pokazywany był na antenie TVP1 od 14 do 16 czerwca br. w TVP1 po godz. 20.00. Średnia widownia imprezy wyniosła 3,72 mln osób. Przełożyło się to na 36,57 proc. udziału w grupie 4+ i 27,99 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska cieszyła się zdecydowanie większą popularnością niż ubiegłoroczna, której oglądalność wyniosła 2,52 mln osób przy udziale na poziomie 23 proc. w grupie wszystkich widzów i 18,70 proc. w grupie komercyjnej. W 2012 roku impreza trwała jednak dwa dni, a nie trzy jak w tym roku (więcej na ten temat).
fot.TVP
Największą oglądalność podczas 50. festiwalu w Opolu miała pierwsza część wielkiej gali jubileuszowej, którą wyemitowano w niedzielę o 20.20. Śledziło ją aż 5,62 mln osób przy udziale wynoszącym 39,44 proc. w grupie 4+ i 28,75 proc. w 16-49. Druga część koncertu z okazji 50. lecia Opola, emitowana w godz. 23:27-1:24, zgromadziła natomiast 2,51 mln widzów, ale za to osiągnęła rekordowy udział w rynku, który w grupie 4+ wyniósł 47,45 proc.
Joanna Moro i Piotr Polk - fot. Jan Bogacz
Drugi najlepszy wynik oglądalności osiągnęły nadane w sobotę “Superjedynki”. Ich widownia uplasowała się na poziomie 4,16 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 35,10 proc. i 28,91 proc. “Superpermiery” obejrzało 4,05 mln widzów, “Kabareton” - 3,78 mln (I część) i 1,67 mln (II część, rozpoczęła się po północy), zaś “Superdebiuty z Marylą” zgromadziły 2,55 mln oglądających.
Opole 2013 | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Program | Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
SUPERPREMIERY | 14-06 | 20:30 | 22:21 | 4 051 141 | 31,28% | 22,16% |
SING SING SUPERDEBIUTY Z MARYLA | 14-06 | 22:39 | 00:26 | 2 547 065 | 30,01% | 21,06% |
SUPERJEDYNKI | 15-06 | 20:30 | 22:35 | 4 164 472 | 35,01% | 28,91% |
KABARETON | 15-06 | 22:52 | 00:02 | 3 775 651 | 40,43% | 37,17% |
15-06 | 00:17 | 01:33 | 1 672 475 | 35,70% | 32,55% | |
OPOLE KOCHAM CIE! GALA JUBILEUSZOWA | 16-06 | 20:18 | 23:10 | 5 616 156 | 39,44% | 28,75% |
16-06 | 23:27 | 01:24 | 2 506 703 | 47,45% | 33,85% | |
Średnia |
| 3 717 288 | 36,57% | 27,99% |
W czasie nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanie bezkonkurencyjna. Drugie miejsce zajął Polsat, której udział wyniósł już tylko 8,75 proc. Dalej uplasowały się TVN (7,95 proc.) i TVP2 (4,81 proc.). Taka sama kolejność stacji była w grupie komercyjnej.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 – Opole 2013 | 3 717 288 | 36,57% | 27,99% |
Polsat | 889 420 | 8,75% | 11,59% |
TVN | 808 212 | 7,95% | 11,05% |
TVP2 | 489 132 | 4,81% | 5,21% |
Cennikowe wpływy z reklam nadanych przed, między i po opolskich koncertach wyniosły 7,8 mln zł (dane bez rabatów).
50. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej festiwal TOPtrendy 2013. Średnio oglądało go bowiem 2,3 mln widzów przy udziałach na rynku wynoszących odpowiednio 21,32 proc. i 22,87 proc. (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: Opole 2013 z większą widownią. 5,6 mln widzów gali 50-lecia festiwalu