SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Opole 2015 wygrało z Polsat SuperHit Festiwal. TVP1 znokautowała konkurencję

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio 2,98 mln widzów, o 440 tys. więcej niż SuperHit Festiwal pokazywany w Polsacie dwa tygodnie wcześniej. TVP1 w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a reklamowe wpływy wyniosły 4,85 mln zł.

52. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2015 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 12 do 14 czerwca 2015 roku. Średnia widownia trzydniowej imprezy wyniosła w Jedynce 2,98 mln osób. Przełożyło się to na 28,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęła niedzielna gala z okazji 90. urodzin Polskiego Radia. Średnia widownia I części tego koncertu w TVP1 uplasowała się na poziomie 4,66 mln osób. Na drugim miejscu znalazły się "SuperDebiuty ze Skaldami", które w piątek oglądało 4 mln widzów.

Topowe koncerty 52. KFPP Opole 2015

52. KFPP Opole 2015

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

MUZYCZNA BIOGRAFIA 90 LAT POLSKIEGO RADIA CZ.1

14-06-2015

20:26:50

22:13:54

4 660 323

32,08%

KTOS MNIE POKOCHAL! URODZINOWE SUPERDEBIUTY ZE SKALDAMI

12-06-2015

20:30:12

22:15:03

3 985 365

29,78%

SUPERJEDYNKI

13-06-2015

20:25:52

22:24:48

3 264 010

26,59%

Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej zyskała 150 tys. widzów, ale spadły jej udziały w rynku telewizyjnym. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,83 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,33 proc. i 22,56 proc. udziału (więcej na ten temat).

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł już tylko 8,15 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,04 proc.) i TVP2 (5,48 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - 52. KFPP Opole 2015

2 975 623

28,26%

20,32%

Polsat

858 159

8,15%

11,71%

TVN

740 943

7,04%

9,14%

TVP2

577 447

5,48%

6,74%

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 4,85 mln zł. Przed rokiem były one zdecydowanie niższe - uplasowały się na poziomie 2,92 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

52. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat dwa tygodnie wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,54 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,49 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 21 proc. (dowiedz się więcej).

 

Dołącz do dyskusji: Opole 2015 wygrało z Polsat SuperHit Festiwal. TVP1 znokautowała konkurencję

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Elwir
Tylko ostatni dzień festiwalu był dobry.I to daje do myślenia.Ludzie szaleli przy starych przebojach a gwiazdy,czasem z naprawdę tamtych lat miały się wyśmienicie!I melodyjność piosenek i świetna dykcja-całkowity profesjonalizm!A wykonawcy młodzi,debiutanci i gwiazdy na fali-szkoda gadać!!!
Coś trzeba zrobić z panią Młynarską,bo ona wypadła jako prowadząca infantylnie i po prostu głupio.Poprawianie urody to za mało...
0 0
odpowiedź
User
Maria
Pierwsze dwa dni fatalne!!! Więcej głupowatego gadania niż śpiewania!!! Na szczęście nagrywałam i oglądałam z odtworzenia bez przerw i po czasie bez gadania typu a waszym zdaniem kto wygra nuda, nuda i jeszcze raz nuda!!!!
0 0
odpowiedź
User
ulka
Najfajniejszy był tańczący Braun!
0 0
odpowiedź