SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange Polska z rosnącymi przychodami i 2 mln zł straty netto. Milion klientów telewizji i usługi Orange Światłowód

W I kwartale 2019 roku Orange Polska wypracował ponad 2,7 mld zł przychodów przy stracie netto wynoszącej 2 mln zł.  Liczba użytkowników usług komórkowych operatora wzrosła o 3,3 proc., o 40 tys. zwiększyło się grono klientów usług konwergentnych, zaś 958 tys. użytkowników korzysta z oferty telewizyjnej Orange.

W I kwartale 2019 r. przychody Orange Polska wyniosły 2,778 mld zł. To o 70 mln zł, czyli 2,6 proc. więcej niż przed rokiem. Jak wyjaśnia spółka wpływ na taki wynik miało kilka czynników - przede wszystkim wysoki wzrost przychodów z usług konwergentnych (17 proc. rok do roku) oraz z usług IT i integratorskich (31 proc. rok do roku). Rozwój odsprzedaży energii elektrycznej doprowadził również do wzrostu pozostałych przychodów.

Wskaźnik EBITDAaL (nowy wskaźnik rentowności operacyjnej wprowadzony pod nowym standardem rachunkowości MSSF 16)  za I kwartał br. wyniósł 643 mln zł i był o 2,4 proc. niższy rok do roku. Jednak jak wyjaśnia Orange po uwzględnieniu niższych niż przed rokiem zysków ze sprzedaży nieruchomości wskaźnik ten jest właściwie stabilny. Koszty pośrednie (z wyłączeniem zysków ze sprzedaży aktywów) spadły o 4 proc. rok do roku.

W raportowanym okresie firma zanotowała stratę netto na poziomie 2 mln zł, która była niższa niż przed rokiem, kiedy zamknęła się na poziomie  50 mln zł (według standardu MSR17).

- Nasze wyniki finansowe w I kwartale 2019 r. były zbieżne z naszymi oczekiwaniami - zaznacza Maciej Nowohoński, członek zarządu ds. finansów w Orange Polska. - Pomijając wpływ różnych terminów zamknięcia transakcji sprzedaży nieruchomości, EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL - nasz nowy wskaźnik rentowności operacyjnej pod standardem rachunkowości MSSF 16) była stabilna rok do roku. W dalszym ciągu realizujemy strategię komercyjną ukierunkowaną na wartość oraz kontynuujemy optymalizację kosztów pośrednich. Jesteśmy przekonani, że to podejście pozwoli nam zwiększyć rentowność w kolejnych pięciu kwartałach. Potwierdzamy cel wzrostu przychodów oraz EBITDAaL w 2019 r. oraz poziom oczekiwanych nakładów inwestycyjnych.

Liczba użytkowników światłowodu w górę o 61 procent

W I kwartale br. Orange Polska zwiększył liczbę użytkowników usług komórkowych o 3,3 proc. rok do roku do poziomu 14,837 mln. Większość z nich (9,970 mln – wzrost o 2,3 proc.) to klienci abonamentowi, zaś grupa użytkowników kart prepaid wzrosła o 5,3 proc. osiągając liczbę 4,867 mln.

W raportowanym okresie liczba użytkowników usług konwergentnych w Orange Polska zwiększyła się o 17 proc. rok do roku (41 tys.), co w sumie dało grupę 1,582 mln odbiorców. Jak zaznacza operator z pakietów korzysta już 59 proc. klientów szerokopasmowego internetu i 47 proc. indywidualnych klientów usług mobilnych. Łączna liczba usług w pakietach przekroczyła 5,2 mln.

Ze stacjonarnych usług telekomu korzystało na koniec marca br. 3,328 mln użytkowników, co oznacza tendencję spadkową, bowiem w analogicznym kwartale rok wcześniej była to liczba 3,613 mln.

Z kolei 2,576 mln to liczba użytkowników korzystających w Orange z szerokopasmowego internetu, która rok do roku wzrosła o 4 proc.

Operator informuje, że w I kwartale br. przybyło 34 tys. klientów usługi Orange Światłowód i jest ich już łącznie ponad 399 tys. czyli o 61 proc. więcej niż rok wcześniej. Rośnie także liczba klientów usług telewizyjnych telekomu – na koniec raportowanego okresu było ich 958 tys., w tym 758 tys. w ramach ofert konwergentnych.

- W minionym kwartale, zgodnie ze strategią Orange.One koncentrowaliśmy się na budowaniu wartości, w tym na konwergencji usług i monetyzacji światłowodów. Odświeżyliśmy ofertę Orange Love - stworzyliśmy nowe pakiety dla klientów poszukujących bogatszych treści telewizyjnych i większych pakietów danych mobilnych. Coraz więcej klientów decyduje się na ofertę konwergentną - podkreśla Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Nasza sieć światłowodowa dociera obecnie do niemal 25 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. W największych miastach zasięg jest już bliski 50 proc. Sieć światłowodowa jest naszym kluczowym atutem, który daje nam dużą przewagę na konkurencyjnym rynku. Dlatego pod koniec kwietnia zdecydowaliśmy się rozszerzyć ofertę łącza gigabitowego na cały kraj.

Według operatora wyniki finansowe w I kwartale br. były zgodne z oczekiwaniami firmy, dlatego Orange Polska podtrzymuje  prognozy wzrostu zarówno przychodów, jak i EBITDAaL w 2019 r., a także prognozy dotyczące nakładów inwestycyjnych. Operator będzie kontynuował strategię zorientowaną na budowanie wartości firmy i optymalizacji kosztów pośrednich. Takie podejście pozwoli zwiększyć rentowność w nadchodzących kwartałach.

Dołącz do dyskusji: Orange Polska z rosnącymi przychodami i 2 mln zł straty netto. Milion klientów telewizji i usługi Orange Światłowód

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bart
" Operator informuje, że w I kwartale br. przybyło 34 tys. klientów usługi Orange Światłowód i jest ich już łącznie ponad 399 tys. " ..... żadna rewelacja. Ostatnio podano, że aż 3,5 miliona gospodarstw domowych jest w zasięgu Orange Światłowód. Czyli średnio co 9-ty klient internetu wybiera Orange Światłowód. Jeśli nie obniżą cen to przegrają z kablówkami.
0 0
odpowiedź
User
nienawidzę
wredna, podła firma, podstępna, uwolniłam się i nie zbliżę nawet na kilometr do niczego z logo pomarańczy, prędzej mi ręka uschnie, wolę krzyczeć do znajomych lub pojechać uberem niż zadzwonić jak nie będę miała innego wyjścia.
0 0
odpowiedź
User
emo
dla mie zawsze największym kuriozum będzie brak numeru telefonu do rzecznika i biura prasowego.
0 0
odpowiedź