Orlen wprowadza płatności mobilne Orlen Pay
Koncern PKN Orlen wprowadził możliwość na płacenie za paliwo na stacjach benzynowych przy użyciu smartfona, dzięki usłudze Orlen Pay w aplikacji Orlen Mobile. Rozwiązanie przypomina usługę JustDrive, z której Orlen zrezygnował w lutym 2018 roku w atmosferze skandalu.
Dzięki Orlen Pay klient po zatankowaniu paliwa może zapłacić za nie przy użyciu telefonu, a nie jak dotychczas - w kasie.
Jak korzystać z Orlen Pay?
By móc skorzystać z tej usługi, trzeba mieć zainstalowaną aplikację Orlen Mobile. Należy zarejestrować w niej swoje dane, podając m.in. imię, nazwisko, nr telefonu, email, adres. Właściciele firm muszą podać dane dotyczące ich firmy, Rejestracja potwierdzana jest kodem wysyłanym za pomocą SMS.
W kolejnym kroku należy podać dane karty płatniczej, przy użyciu której będzie regulowana należność. Z usługi mogą skorzystać posiadacze kart Visa, Mastercard i Maestro.
Na dystrybutorach umieszczone są z kolei kody QR, które po zatankowaniu należy zeskanować z dystrybutora. Po chwili zostaną wyświetlone na telefonie/smartfonie szczegóły transakcji i kwota, którą należy zapłacić.
Właściciele firm otrzymają fakturę za kupione paliwo na skrzynkę mailową.
Usługa jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji Orlen Mobile dostępnej dla systemu iOS i Androida.
Według Orlenu nowy system doskonale wpisuje się w rynkowe trendy i oczekiwania klientów związane z oszczędzaniem czasu podczas realizacji codziennych obowiązków.
- Nowa wersja aplikacji Orlen Mobile, oprócz płatności przy dystrybutorze, daje między innymi również dostęp do historii transakcji, czy zbierania punktów Vitay. Oprócz wygody korzystania z płatności mobilnych kluczowym aspektem było dla nas bezpieczeństwo klientów. Dziś naszym klientom oddajemy produkt w pełni niezawodny i spełniający najwyższe standardy w zakresie ochrony danych. Na przykład zgodnie z najnowszymi trendami w dziedzinie płatności internetowych, w trakcie transakcji nie są przekazywane dane karty, a jedynie jej wirtualny numer - wyjaśnia członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka.
Orlen Mobile jak JustDrive
Po ujawnieniu informacji na temat testów Orlen Pay pojawiły się skojarzenia tego rozwiązania z przygotowaną przez firmę ITmagination mobilną aplikacją JustDrive uruchomioną na początku lutego br., która miała pozwalać klientom Orlenu na bezgotówkowe opłaty za tankowanie. Kilkanaście dni później w atmosferze wzajemnych oskarżeń i skandalu Orlen zerwał umowę z JustDrive, a motywy tej decyzji długo pozostawały niejasne. Teraz jednak Orlen postanowił wyjaśnić przyczyny zakończenia współpracy z ITmagination zaprzeczając jednocześnie, że Orlen Pay jest bezpośrednim następcą JustDrive.
- Przygotowania związane z wdrożeniem aplikacji do płatności mobilnych trwają w PKN Orlen już od połowy 2016 r. – zapewnia koncern. - Pierwszym etapem było uruchomienie systemu mFlota dla posiadaczy kart dedykowanych określonym programom, która jest dostępna w całej sieci PKN Orlen. Aplikacja JustDrive w założeniach miała być tylko niewielką częścią systemu dedykowaną klientom salonów samochodowych marek, z którymi ITmagination Automotive miał współpracować. Warto podkreślić, że w warstwie technicznej aplikacja JustDrive nie miała elementów innowacyjnych i w pełni opierała się na rozwiązaniu udostępnionym przez PKN Orlen – czytamy w mailu przesłanym do naszej redakcji.
Według uzyskanych przez nas nieoficjalnych informacji usługa JustDrive nie jest obecnie rozwijana i nic nie wiadomo na temat ewentualnych nowych partnerów tego rozwiązania, którzy mieliby zastąpić Orlen.
Łącznie, w kraju i za granicą, PKN Orlen ma blisko 2800 stacji paliw. Na największym rynku, czyli w Polsce, koncern na koniec września miał 1774 stacje, o 16 więcej niż przed rokiem. W Niemczech sieć powiększyła się o 2 stacje - do 582. W Czechach przybyło w ciągu roku 12 stacji i sieć liczyła tam na koniec września 406 obiektów. Na Litwie liczba stacji nie zmieniła się, PKN Orlen ma ich 25.
Dołącz do dyskusji: Orlen wprowadza płatności mobilne Orlen Pay