OTO Film: wpływy wzrosły o 11 proc., 364 tys. zł straty wskutek wyższych kosztów
W ub.r. spółka Studio Filmowe OTO, działająca pod marką OTO Film, przy wzroście przychodów sprzedażowych o 10,8 proc. do 35,53 mln zł zanotowała 364,3 tys. zł straty netto (wobec 16,7 tys. zł straty rok wcześniej). Firma realizuje przede wszystkim spoty reklamowe.
W zeszłorocznym dorobku OTO Film są głównie reklamy dla takich firm i marek jak Play, Vivus, PZU, Biedronka, Manta, McDonald’s, Puma, Castorama, IKEA, Pyszne.pl, eObuwie i Tyskie. Ponadto spółka wyprodukowała kilka teledysków, m.in. do piosenek Comy i Vienia.
Przychody od jej spółek zależnych wyniosły w ub.r. 223,6 tys. zł, wobec 480,3 tys. zł rok wcześniej.
Koszty 13 proc. w górę, dwa razy więcej na energię i materiały
OTO Film poniósł w ub.r. 36,07 mln zł kosztów operacyjnych. Zwiększyły się one o 13,1 proc. z 31,88 mln zł w 2017 roku.
Najbardziej przyczyniły się do tego wzrosty wydatków na wynagrodzenia (z 1,92 do 2,8 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 798 tys. zł do 1,66 mln zł). Na koniec ub.r. w firmie na etacie były zatrudnione cztery osoby, tak samo jak rok wcześniej.
Zdecydowana większość wydatków operacyjnych OTO Film idzie na usługi obce. Koszty w tym zakresie zwiększyły się w skali roku z 28,64 do 31,03 mln zł, czyli o 8,3 proc. Natomiast nakłady na amortyzację wzrosły ze 191 do 202,6 tys. zł, a na podatki i opłaty - z 91,1 do 136,6 tys. zł.
Pozostałe przychody operacyjne zmalały z 1,82 do 1,64 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,72 do 1,52 mln zł. Natomiast wpływy finansowe podskoczyły z 5,3 do 217,3 tys. zł, a koszty finansowe spadły z 221,9 do 144 tys. zł.
Większy wzrost kosztów niż przychodów spowodował pogorszenie się wskaźników rentowności OTO Film. Wynik sprzedażowy spadł ze 176,5 tys. zł zysku do 543,6 tys. zł straty, a wynik operacyjny - z 267,9 tys. zł zysku do 423,2 tys. zł straty. Natomiast wynik brutto pogorszyły się z 60,4 tys. zł zysku do 349,8 tys. zł straty, a strata netto powiększyła się z 16,7 do 364,3 tys. zł.
Jakie są wyniki czołowych producentów telewizyjnych?
W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.
Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.
Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.
Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.
W przypadku Constantin Entertainment Polska, producenta m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, przychody zmalały w ub.r. o 18,7 proc. do 31,83 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.
Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.
Dom produkcyjny TFP, zajmujący się głównie realizacją reklam i zwiastunów dla grupy Cyfrowy Polsat, zanotował w ub.r. spadek przychodów sprzedażowych netto o 11,1 proc. do 32,58 mln zł, a zysk netto firmy zmalał z 3,46 do 1,78 mln zł. Zygmunt i Tobias Solorzowie jako udziałowcy spółki dostaną 891,7 tys. zł dywidendy.
Z kolei notowana na warszawskiej giełdzie ATM Grupa opublikowała już raport finansowy za pierwszy kwartał br. W pionie produkcji telewizyjnej zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 39,72 mln zł i wzrost zysku EBITDA z 4,88 do 5,25 mln zł.
Dołącz do dyskusji: OTO Film: wpływy wzrosły o 11 proc., 364 tys. zł straty wskutek wyższych kosztów