„Pani” z największym wśród pism kobiecych wzrostem wpływów reklamowych, liderem „Twój Styl” przed „Vivą”
Spośród magazynów kobiecych w pierwszych siedmiu miesięcy tego roku najwięcej na reklamach zarobił „Twój Styl” wydawanych przez Wydawnictwo Bauer. Jednak to miesięcznik „Pani” miał w tym okresie największy wzrost przychodów reklamowych.
„Twój Styl” od dawna zachowuje pozycję reklamowego lidera, nie tylko wśród czasopism kobiecych ale i magazynów w ogóle. W okresie od stycznia do lipca br. ten miesięcznik Wydawnictwa Bauer zarobił na reklamach 149,3 mln zł, czyli 17,6 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
„Twój Styl” jest także liderem sprzedaży wśród miesięczników - w maju br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 171 728 egz.
Drugie miejsce na podium zajmuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 103,4 mln zł, wyższymi w skali roku o 0,2 proc. Ten magazyn w maju br. miał sprzedaż na poziomie ok. 79 tys. egz., niższą niż rok wcześniej o 24,34 proc.
Trzecią lokatę utrzymał dwutygodnik „Party” (Edipresse Polska), w którym reklamodawcy wydali 63,9 mln zł, zwiększając nakłady reklamowe w tym tytule o 15,4 proc. rok do roku. „Party” w maju sprzedało się w ponad 162 tys. egz. - czyli o 23,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Z czołówki pięciu największych pod względem wpływów z reklam magazynów kobiecych największą dynamikę przychodów notuje miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył przychody w skali roku o 44,9 proc. - z 39,1 do 56,6 mln zł. Reklamodawcy wydali w tym roku więcej w tym tytule, mimo że jego sprzedaż w maju br. spadła o 1,3 proc., do ok. 65 tys. egz.
Czołówkę zamyka miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska). Ten magazyn w omawianym okresie zarobił na reklamach 52,2 mln zł, o 21,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wpływy reklamowe magazynów kobiecych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2015 | I-VII 2016 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 126 942 530 zł | 149 278 788 zł | 17,6 |
VIVA | 103 164 282 zł | 103 419 844 zł | 0,2 |
PARTY | 55 382 226 zł | 63 936 597 zł | 15,4 |
PANI | 39 079 231 zł | 56 638 897 zł | 44,9 |
CLAUDIA | 43 041 934 zł | 52 237 014 zł | 21,4 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” z największym wśród pism kobiecych wzrostem wpływów reklamowych, liderem „Twój Styl” przed „Vivą”