Kolejny serwis streamingowy wprowadza pakiety premium i z reklamami
Serwis streamingowy Paramount+ 16 listopada uruchomi swój plan premium z treściami 4K w Australii, Brazylii, Kanadzie i Meksyku. W dalszej perspektywie pakiet pojawi się na innych rynkach. Tańszy pakiet z reklamami w 2024 roku ma zadebiutować w Australii i Kanadzie.
Plan premium pozwoli na korzystanie z treści 4K UHD, HDR10 i Dolby Vision. Równocześnie będzie można z nich korzystać na czterech urządzeniach, a nie jak dotychczas na dwóch, w standardowym pakiecie.
W momencie lepsza jakość będzie działać na urządzeniach: Apple iOS, Apple tvOS, Amazon Fire, Google (Android TV, Google TV), Roku i Samsung.
W 2024 roku dołączą do nich LG, VIDAA/Hisense, Xbox. Wówczas dostęp do treści 4K zyskają także subskrybenci Paramount+ wykupujący usługę za pośrednictwem Amazon Prime Video.
W Polsce SkyShowtime zamiast Paramount+
Plan premium ma kosztować na przykład 13,99 dol. australijskich, a więc blisko 37,48 zł. W Meksyku to 179 peso miesięcznie, czyli równowartość 41,31 zł. Ceny pakietu z reklamami nie zostały jeszcze podane. W USA plan Paramount+ z reklamami kosztuje 5,99 dol. miesięcznie lub 59,99 dol. rocznie. Z kolei za plan Paramount+ z Showtime (dawniej premium), bez reklam kosztuje 11,99 dol. miesięcznie lub 119,99 dol. rocznie.
- Po ubiegłorocznym rozszerzeniu naszej obecności na ponad 45 rynków, koncentrujemy się na zapewnianiu klientom wyboru. Po wprowadzeniu planu mobilnego w Meksyku i Brazylii, wprowadzenie planów premium i z reklamami da nam możliwość dotarcia do różnych segmentów konsumentów, zapewniając wiele opcji cenowych, a także wykorzystując ogromne możliwości dla naszych partnerów reklamowych - stwierdził Marco Nobili, wiceprezes i międzynarodowy dyrektor generalny Paramount+.
W sierpniu Paramount Global, właściciel m.in. MTV, Comedy Central i Nickelodeon poinformował, że przychody z usług streamingowych wzrosły w II kwartale roku o 40 proc. Paramount+ miał wówczas 61 mln subskrybentów, których liczba wzrosła w ciągu 3 miesięcy o 700 tys.
Na polskim rynku nie można wykupywać Paramount+, który jest obecny m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech czy Niemczech. Od 14 lutego w Polsce działa jednak SkyShowtime, który zawiera katalog Paramount+. Właścicielami platformy są Paramount Global i Comcast. Serwis streamingowy w przeciwieństwie do wiodących konkurentów nie oferuje treści w jakości 4K, tylko Full HD.
Netflix i Disney+ z pakietami premium i z reklamami
Netflix, najpopularniejszy serwis streamingowy na świecie, już od dawna na polskim rynku oferuje plan premium z treściami 4K (60 zł miesięcznie). W listopadzie ub.r. wprowadził pakiet z reklamami w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Wciąż nie wiadomo kiedy z opcji będzie można skorzystać w Polsce.
W grudniu ub.r. Disney+ zaoferował plan z reklamami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 listopada oferta będzie dostępna także w Danii, Francji, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W tych krajach dodatkowo trzeba będzie też płacić za treści 4K. Także w przypadku tego serwisu, skorzystanie z opcji z reklamami nad Wisłą, nie będzie na razie możliwe. Produkcje Ultra HD będą dalej dostępne bez dodatkowej opłaty.
W Stanach Zjednoczonych także Max (wcześniej HBO Max) można wykupić z reklamami. W 2024 roku podobną ofertę wdroży Amazon Prime Video. Firma poinformowała, że w wybranych krajach subskrybentom serwisu streamingowego będą wyświetlane reklamy. Chyba, że zapłacą więcej za plan bez nich. Zmiany na razie nie obejmą Polski.
Dołącz do dyskusji: Kolejny serwis streamingowy wprowadza pakiety premium i z reklamami