Operator Paybacka jeszcze z Kauflandem: wpływy w górę, mniejszy zysk
Spółka Loyalty Partner Polska zarządzająca programem lojalnościowym Payback w ub.r. zwiększyła przychody o 27,3 proc. do 109,39 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 5,53 do 3,85 mln zł. W marcu br. z Paybacka zrezygnowała sieć sklepów Kaufland, uruchamiając własny program lojalnościowy.
Przychody operatora Paybacka z platformy marketingowej w ub.r. poszły w górę z 22,58 do 53,33 mln zł, a z usług back office’owych realizowanych głównie w ramach koncernu Payback (dla oddziałów we Włoszech, Austrii, Niemczech i Meksyku) - z 14,96 do 26,9 mln zł.
Natomiast wpływy z platformy punktowej skurczyły się z 34,69 do 14,55 mln zł, a z usług określonych jako pozostałe wzrosły nieznacznie - z 13,7 do 14,61 mln zł.
W Polsce przychody spółki zwiększyły się z 70,52 do 82,49 mln zł, a w Niemczech - z 14,2 do 23,98 mln zł.
Program Payback w naszym kraju działa w stacjonarnych sieciach handlowych i usługowych (takimi jak m.in. Kaufland, bp, Multikino, LOT, Orbis) oraz na platformach e-commerce (m.in. Allegro, eobuwie, Aliexpress, Booking, Pyszne, Zalando, Groupon). W ub.r. funkcjonował jeszcze w sklepach Kaufland.
Na działalność operacyjną Loyalty Partner Polska w ub.r. przeznaczył 104,29 mln zł, o 27,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 42,25 do 56,08 mln zł, na wynagrodzenia - z 19,92 do 26,71 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,95 do 5,12 mln zł. Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 185 osób, o 41 więcej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na poziomie operacyjnym zysk firmy wzrósł z 4,33 do 5,07 mln zł, a na poziomie brutto, dzięki skurczeniu się kosztów finansowych z 1,12 mln zł do 56,2 tys. zł - z 3,21 do 5,25 mln zł. Natomiast spółka zapłaciła w ub.r. 1,39 mln zł podatku dochodowego, a rok wcześniej miała w tym zakresie 2,32 mln zł ujemnych kosztów.
W konsekwencji zysk netto zmalał z 5,53 do 3,85 mln zł. Zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat, które na koniec ub.r. wynosiły 44,53 mln zł.
Pod koniec 2021 roku z bilansu Loyalty Partner Polska zniknęło 37 mln zł zobowiązań z pożyczek uzyskanych kilka lat wcześniej od swojego właściciela, niemieckiego Paybacka. Zostały przekonwertowane na kapitał polskiej spółki.
Loyalty Partner kilka lat temu pożyczył od swojego właściciela, niemieckiego Paybacka 37 mln zł, miał je zwrócić ostatecznie do końca listopada ub.r. W połowie grudnia Payback zdecydował się przekonwertować tę kwotę na kapitał polskiej spółki, a 1,85 mln zł wniosła jako wkład pieniężny wniesiony na pokrycie nowych udziałów.
Payback zniknął ze sklepów Kaufland
W marcu br. 5-letnią współpracę z Paybackiem zakończyła sieć handlowa Kaufland. Uruchomiła własny program lojalnościowy Kaufland Card. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-zamowic-kaufland-cardnpunkty-znizki-jak-korzystac-jak-sie-zarejestrowac-koniec-payback
- Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma znanymi sieciami handlowymi. Negocjacje są złożonym procesem i wymagają czasu, by wypracować korzystne dla obu stron porozumienie, jednak spodziewamy się, że umowa z nowym partnerem spożywczym zostanie zawarta już w najbliższym czasie - mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl pod koniec lutego Katarzyna Grzywaczewska. dyrektor marketingu Payback Polska.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Operator Paybacka jeszcze z Kauflandem: wpływy w górę, mniejszy zysk