PBI i Gemius zaczynają wdrażać pomiar aplikacji mobilnych. Co muszą zrobić wydawcy?
Firmy PBI i Gemius zaczęły prace nad uruchomieniem pomiaru korzystania przez polskich internautów z aplikacji mobilnych na systemy iOS i Android. Wydawcom udostępniono instrukcje, jak oskryptować swoje aplikacje. Pierwsze wyniki zostaną podane za października br.
Pomiar aplikacji mobilnych będzie realizowany w ramach badania internetu, które na zlecenie PBI jest realizowane przez Gemiusa od maja, po kilkumiesięcznej przerwie, w czasie której próbowano przeprowadzić badania wspólnie z GfK Polonia. Obecnie badanie pokazuje wyłącznie wyniki dotyczące korzystania na smartfonach i tabletach ze stron www. Uwzględnienie pomiaru aplikacji ma dać pełen obraz wykorzystywania internetu mobilnego.
PBI i Gemius udostępniły dokumentację (Software Development Kits) dla właścicieli aplikacji na systemy iOS i Android zawierającą informacje, jak włączyć do pomiaru aplikacje. Pełna dokumentacja dla właścicieli aplikacji mobilnych znajduje się pod adresem.
Dołączenie do badania wiąże się z przystąpieniem do audytu site-centric, oferowanego przez firmę Gemius, w ramach badania Gemius/PBI oraz z podpisaniem standardowej umowy z Gemiusem. Od danych za październik wyniki pomiaru będą prezentowane w aplikacji Gemius Explorer, ponadto właściciel otrzyma dostęp do interfejsu Gemius Prism, w którym część wskaźników dla aplikacji będzie widoczna tylko dla niego.
Aby aplikacja pojawiła się w tych wynikach, musi być prawidłowo oskryptowana, przetestowana oraz zgłoszona do sklepu App Store / Google Play do końca sierpnia 2016.
Po raz pierwszy aplikacje mobilne pojawią się w wynikach badania Gemius/PBI za październik br.
Dołącz do dyskusji: PBI i Gemius zaczynają wdrażać pomiar aplikacji mobilnych. Co muszą zrobić wydawcy?