Philips ruszył z globalnym przetargiem na kompleksową obsługę reklamową
Firma Philipsi rozpoczęła przetarg dotyczący kompleksowej obsługi reklamowej. Do zdobycia jest budżet szacowany na 300 mln dolarów.
Przetarg dotyczy kreacji, strategii, mediów i komunikacji na całym świecie.
Philips zaprosił do niego cztery globalne holdingi reklamowe, w tym Interpublic Group, Dentsu, WPP i MDC Partners.
Obecnie największą część budżetu obsługuje Carat (należy do grupy Dentsu), który broni obsługi klienta. Z kolei należący do WPP Wavemaker odpowiada za niewielką część biznesu w mediach cyfrowych.
Kreacją Philipsa zajmuje się niezmiennie od 2011 roku Ogilvy (WPP).
Zaproszone agencje mają składać zgłoszenia do 25 stycznia, prezentacje zaplanowano do połowy maja br. Przetarg koordynuje firma R3.
Nowa strategia
Rzecznik Philipsa poinformował, że koncern rozpoczyna przetarg w momencie, w którym zmienia się w „firmę zajmującą się technologiami zdrowotnymi”.
Dotychczas holenderka firma produkowała elektroniczne produkty do użytku domowego i higieny osobistej, takie jak szczoteczki do zębów, słuchawki i sprzęt kuchenny. Obecnie jest „wiodącą firmą z branży technologii medycznych, która koncentruje się na poprawie zdrowia i samopoczucia ludzi oraz umożliwieniu lepszych - od zdrowego trybu życia i profilaktyki po diagnostykę, leczenie i opiekę domową".
- W ramach tej transformacji firma Philips „korzysta z okazji, aby przejrzeć i odświeżyć relacje z naszymi twórcami, mediami i agencjami komunikacyjnymi - dodał rzecznik.
W 2019 roku Philips miał około 23 miliardy dolarów przychodu i zatrudnia około 81 000 osób w 100 krajach. Firma wydaje około 300 milionów dolarów na media na całym świecie.
Dołącz do dyskusji: Philips ruszył z globalnym przetargiem na kompleksową obsługę reklamową