Pierwszy spadek wydatków na reklamę w wyszukiwarkach
Suma pieniędzy wydanych na reklamy w internetowych wyszukiwarkach w USA była w IV kwartale ubiegłego roku o 8 procent niższa w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007.
To pierwszy kwartalny spadek w ujęciu rocznym odnotowany przez firmę Efficient Frontier odkąd zaczęła ona monitorować ten rynek.
Z danych firmy wynika, że małe firmy obcięły w tym okresie swoje wydatki o 23 procent, a reklamodawcy wydający na reklamy w wyszukiwarkach powyżej 200 tysięcy dolarów o 9 procent. Z kolei w przypadku firm przeznaczających tutaj od 50 do 200 tysięcy dolarów, poziom nakładów pozostał na mniej więcej tym samym poziomie.
Reklamodawcy finansowi zmniejszyli swoje nakłady w omawianym sektorze o 20 procent, a marki motoryzacyjne o 15 procent. Tymczasem w przypadku branży handlowej odnotowano 9-procentowy wzrost.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Pierwszy spadek wydatków na reklamę w wyszukiwarkach