PKO BP zadowolony z eksperymentu w TVP1. "Nasz przekaz reklamowy dotarł do ponad 9 mln odbiorców"
67 proc. widzów pozytywnie oceniło finał niestandardowej akcji PKO BP „Mini ratka na spełnienie życzeń”, w ramach której na antenie TVP 1 emitowano życzenia od klientów. Negatywnie oceniło ją zaś 9 proc. respondentów - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Biura Reklamy TVP przez IRCenter.
Niestandardowa akcja banku polegała na tym, że klienci wysyłali swoje wideo z życzeniami świątecznymi. Wybrane filmy były emitowane w blokach reklamowych na antenie TVP 1 w niedzielę 17 grudnia od 8:00 do 20:00. Aktywacja stanowiła zwieńczenie kampanii „Mini ratka na spełnienie życzeń”, która promowała pożyczkę do 10 tys. złotych przy spłacie w maksymalnie 15 ratach z prowizją zero procent.
Odbiór kampanii wśród widzów zbadała agencja badawcza IRCenter na zlecenie Biura Reklamy TVP. Z badań wynika, że kampanię oceniło pozytywnie aż 67 proc. respondentów, zaś 9 proc. negatywnie. Po emisji o 12 pp. spadł udział osób oceniających reklamy wyświetlane w telewizji jako nudne (spadek z 42 proc. do 30 proc.), a jednocześnie wzrósł odsetek osób, uznających reklamy w telewizji za ciekawe - z 24 proc. do 27 proc.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza i niestandardowa akcja „Bank Dobrych Życzeń” osiągnęła tak doskonałe wyniki. Nasz przekaz dotarł do ponad 9 mln odbiorców. Zarówno wyniki oglądalności bloków specjalnych, jak i ich bardzo dobre oceny są dla nas potwierdzeniem, że decydując się na taką formę przekazu podjęliśmy bardzo dobrą decyzję - komentuje Marek Kozłowski, dyrektor biura komunikacji marketingowej w PKO Banku Polskim.
Pozytywna ocena reklam PKO wzrosła w efekcie akcji o 11 proc. Bank o 9 proc. zanotował wzrost odsetka osób skłonnych do polecania jego usług. Najwyższe noty przyznali kampanii widzowie posiadający oszczędności.
Badanie przeprowadzono przed i po kampanii metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na próbie 600 respondentów w wieku 15-59 lat. Badanie na zlecenie Biura Reklamy TVP przeprowadziła agencja badawcza IRCenter.
Za przygotowanie akcji odpowiadały Agencja Warszawa (pomysł kreatywny i produkcja spotów), Artegence (działania w digitalu) oraz Havas Media (planowanie i zakup mediów).
Dołącz do dyskusji: PKO BP zadowolony z eksperymentu w TVP1. "Nasz przekaz reklamowy dotarł do ponad 9 mln odbiorców"