Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji
Firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, poinformowała, że analizuje wspólnie ze swoimi akcjonariuszami i doradcami możliwość debiutu giełdowego. Jej strategicznym akcjonariuszem ma być nadal Grupa Canal+, sprzedaż akcji rozważają natomiast TVN i właściciel UPC.
W komunikacie ITI zaznaczono, że analiza możliwości debiutu giełdowego wynika z „prawa do pierwszej oferty publicznej (IPO) przysługującego akcjonariuszom mniejszościowym na mocy umów zawartych pomiędzy akcjonariuszami”.
- Grupa Canal+ zamierza utrzymać rolę strategicznego akcjonariusza w ITI Neovision SA. niezależnie od powyższego procesu oraz jego wyniku, który jest uzależniony od wielu czynników - w tym panujących warunków rynkowych oraz uzyskania niezbędnych zgód i zezwoleń - dodano.
Zaznaczono, że prowadzone są obecnie jedynie wstępne rozmowy.
Do Grupy Canal+ należy 51 proc. kapitału ITI Neovision. Mniejszościowymi akcjonariuszami są TVN z 32 proc. i fundusz LGI Ventures (należący do Liberty Global, właściciela m.in. UPC Polska) z 17 proc.
W ITI Neovision zmiany w zarządzie i kupno Kina Świat
W połowie ub.r. funkcje prezesa i dyrektora generalnego ITI Neovision, objęła Edyta Sadowska. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie ITI Neovision po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupił 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
Operator Platformy Canal+ od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.
Na koniec czerwca br. Platforma Canal+ (wtedy jeszcze pod nazwą nc+) miała 2,16 mln abonentów, o 44 tys. więcej niż rok wcześniej. Z początkiem września przeprowadzono rebranding nc+ na Platformę Canal+, czemu towarzyszyła silna kampania marketingowa.
Platforma nc+ zadebiutowała wiosną 2013 roku z połączenia Cyfry+ (należącej do Grupy Canal+) i platformy n (zarządzanej przez ITI Neovision, będącej wtedy własnością Grupy ITI).
Dołącz do dyskusji: Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji
Formalnie z fuzji N i C+ pozostała spółka N - ITI Neovision SA. Nie ma już Canal+Cyfrowy Sp. z o.o. po prostu.
A nius oznacza, że albo TVN albo Discovery albo jedno i drugie chce opuścić spółkę, a sam Canal+ nie chce kupić pewnie większych udziałów. Myślę, że chodzi bardziej o Liberty, bo oni się wycofują powoli ze wszystkich biznesów kablowych w Europie. Aż dziwne, że UPC Polska ciągle nie jest na sprzedaż. No chyba ze jest?