Platforma Canal+ z 2,29 mld zł wpływów i 88,1 mln zł zysku. 81 mln zł odpisu dot. marki n, 56 mln zł na marketing
W ub.r. firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Na zeszłoroczne przychody ITI Neovision złożyło się 1,8 mld zł od abonentów, 344,62 mln zł ze sprzedaży praw programowych i dystrybucji filmów, 134,15 mln zł pozostałych przychodów i 7,59 mln zł ze sprzedaży towarów.
Nie można określić, o ile zmieniły się wyniki finansowe firmy rok do roku, ponieważ poprzednio złożyła sprawozdanie za okres od kwietnia 2017 do grudnia 2018 roku.
Rebranding nc+ na Platformę Canal+ i kupno Kina Świat
Według raportu giełdowego koncernu Vivendi, do którego należy Grupa Canal+, w połowie ub.r. Platforma Canal+ miała 2,16 mln abonamentów, o 44 tys. więcej niż rok wcześniej. Potem Vivendi nie wyszczególniało już sprawozdaniach tej statystyki.
Platforma od wiosny 2013 roku działała jako nc+, we wrześniu ub.r. zmieniła nazwę na Platforma Canal+, czemu towarzyszyła szeroka kampania marketingowa.
Natomiast w listopadzie ub.r. ITI Neovision sfinalizowało kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat. Do zarządu przejętej firmy z ramienia nowego właściciela dołączyli Frederic Berardi (jako prezes), Marta Pałucka i Anna Limbach-Uryn, a szefową rady nadzorczej została Edyta Sadowska. Wyniki Kina Świat zostały włączone do bilansu ITI Neovision z początkiem listopada.
Wpływy określone w sprawozdaniu jako pozostałe to głównie przychody z reklam i sponsoringu, usług dostawy pojemności satelitarnej i innych usług technicznych, kar i odszkodowań
2,25 mld zł przychodów ITI Neovision w ub.r. pochodziło z kraju, 23,17 mln zł z Francji, 17,49 mln zł z Wielkiej Brytanii, a 4,1 mln zł z innych państw.
102 mln zł na dystrybucję, 56,2 mln zł na marketing
Wydatki operacyjne ITI Neovision w ub.r. wyniosły 2,09 mld zł, z czego 1,48 mld zł przeznaczono na emisję stacji własnych i od innych nadawców. W ofercie Platformy Canal+ jest 185 stacji (126 w jakości HD), z czego kilkanaście własnych (kilka pod marką Canal+, a także Domo+, Kuchnia+, Planete+, MiniMini+, Ale Kino+, teleTOON+, i nSport+).
Firma w ub.r. wyprodukowała m.in. seriale „Mały Zgon”, „Żmijowisko”, „Zasada Przyjemności”, była koproducentem kilku filmów, a także kupiła prawa do ekranizacji powieści „Król” Szczepana Twardocha i „Listy zza grodu” Remigiusza Mroza. Pod koniec ub.r. w ofercie Platformy Canal+ pojawił się Netflix.
Koszty amortyzacji wyniosły w ub.r. 168,49 mln zł, nakłady na wynagrodzenia - 136, 03 mln zł, na ubezpieczenia społeczne - 20,06 mln zł, na dystrybucję - 102,06 mln zł, na usługi obce - 81,57 mln zł, a na marketing - 56,19 mln zł.
Dekodery za 250,77 mln zł, 81 mln zł odpisu dot. n
W ciągu roku wartość rzeczowych aktywów trwałych ITI Neovision poszła w górę z 349,84 do 387,57 mln zł, głównie dzięki pojawieniu się w bilansie 27,5 mln zł wyceny praw do budynków i wzrostu wyceny aktywów nieoddanych jeszcze do użytku z 48,95 do 67,82 mln zł.
Natomiast wartość dekoderów, oddanych w użytkowanie abonentom Platformy Canal+, zmalała z 263,62 do 250,77 mln zł.
Rebranding nc+ na Platformę Canal+ sprawił, że firma z marki n korzysta obecnie tylko w nazwie kanału nSport+. Dlatego dokonała oceny utraty wartości tego znaku z 89 do 8 mln zł.
Za to wartość bilansowa firmy wzrosła z 554,94 do 633,4 mln zł. Wartość ITI Neovision określono bez zmian na 554,94 mln zł, natomiast 70 proc. udziałów Kina Świat wyceniono w bilansie na 78,46 mln zł.
ITI Neovision ma opcję kupna pozostałych udziałów Kina Świat (nie podano, w jakim okresie może z niej skorzystać), warunkowe zobowiązania z tego tytułu wynoszą 36,11 mln zł.
Odpis wartości praw sportowych wskutek epidemii
W ub.r. wartość posiadanych przez firmę krótkoterminowych praw programowych do produkcji własnych wzrosła z 29,41 do 45,61 mln zł, a do innych filmów i programów zmalała z 8,69 do 7,69 mln zł.
W przypadku praw sportowych ITI Neovision zdecydowało się na odpis w wysokości 4,22 mln zł, do 124,37 mln zł netto. W sprawozdaniu uzasadniono, że powodem są przewidywane ograniczenia w możliwości nadawania wydarzeń sportowych (chodzi o trwającą ponad dwa miesiące przerwę w imprezach sportowych spowodowaną epidemią koronawirusa). Firma odpisała też 1,2 mln zł wartości produkcji własnych w związku z zaniechaniem realizacji niektórych.
ITI Neovision podpisuje wieloletnie umowy dotyczące praw do transmisji sportowych, a także filmów i seriali oraz kanałów zewnętrznych obecnych w ofercie Platformy Canal+. Na koniec 2018 roku przyszłe zobowiązania z tych umów określono na 1,86 mld zł, a rok później - na 1,32 mld zł.
Przyszłe zobowiązania dotyczące produkcji transmisji sportowych na koniec ub.r. wynosiły 60,81 mln zł, z czego tylko 1,23 mln z przypadało na 2022 rok i kolejne.
ITI Nevision ma bowiem umowę na transmisje piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy do końca sezonu 2020/2021 (sublicencję posiada Telewizja Polska). Według nieoficjalnych informacji ITI Neovision płaci za to rocznie 180 mln zł, a TVP 40 mln zł, z czego część trafia do spółki zależnej Ekstraklasy zajmującej się realizacją transmisji.
115,3 mln zł na dywidendę
ITI Neovision osiągnęło w ub.r. 106,88 mln zł, 109,51 mln zł zysku brutto i 88,12 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej.
Akcjonariuszami firmy są Grupa Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN Media (32 proc.) oraz spółka zależna Liberty Global (17 proc.), właściciela UPC. W połowie czerwca akcjonariusze na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że w formie dywidendy zostanie im wypłacone 87,73 mln zł zysku netto z ub.r. (tyle wyniósł on w ujęciu jednostkowym, a nie skonsolidowanym) i 27,56 mln zł niepodzielonych zysków z wcześniejszych lat.
W efekcie Grupa Canal+ dostanie 58,8 mln zł, TVN Media - 36,89 mln zł, a spółka Liberty Global - 19,6 mln zł.
W lutym TVN i spółka zależna Liberty Global poinformowały, że rozważają skorzystanie z opcji sprzedaży posiadanych akcji ITI Neovision. Nie podano żadnych dalszych komunikatów w tej sprawie.
Dołącz do dyskusji: Platforma Canal+ z 2,29 mld zł wpływów i 88,1 mln zł zysku. 81 mln zł odpisu dot. marki n, 56 mln zł na marketing