Platforma Max obniża ceny abonamentów z reklamami
Chcąc zwiększyć liczbę abonentów przed świętami, Max obniża w Stanach Zjednoczonych miesięczną cenę abonamentu w pakiecie z reklamami do 2,99 USD.
Obniżka 70 proc. od standardowej stawki 9,99 USD będzie dostępna przez pierwsze sześć miesięcy dla nowych i powracających abonentów. Oferta poprzedzająca tzw. Black Friday już się rozpoczęła i potrwa do poniedziałku, 27 listopada.
Na początku tego miesiąca platforma Max należąca do portfolio Warner Bros. Discovery, poinformowała, że na koniec trzeciego kwartału, czyli 30 września miała 95,1 miliona abonentów. Liczba ta spadła o milion od końca 2022 roku. Pogorszenie koniunktury nie jest zaskoczeniem, ponieważ firma sygnalizowała, że majowe połączenie oferty Discovery+ i HBO Max w ramach nowej usługi Max przyniesie skutek w postaci krótkoterminowych strat abonentów. Niemniej jednak firma ma ambicje pozostać w czołówce streamingu subskrypcyjnego i szuka sposobów na ożywienie swojej działalności reklamowej poza platformą.
Chociaż zarówno Disney, jak i Netflix narobiły sporo zamieszania, wprowadzając w zeszłym roku swoje pakiety z reklamami, subskrypcja Maxa z reklamami obowiązuje już od 2021 r. (wcześniej jako HBO Max). Nie wiadomo jednak, ilu abonentów korzysta z tej oferty. Dane te nie są upubliczniane.
Plany bez reklam pozostają w cenie 15,99 USD i 19,99 USD miesięcznie, przy czym ten ostatni obejmuje dźwięk Dolby Atmos, obraz 4K HD oraz dodatkowe pliki do pobrania.
Max w Polsce w 2024 roku
W Polsce Discovery+ jest oferowany jako biblioteka w Playerze. HBO Max kosztuje 29,99 zł miesięcznie lub 234,99 zł rocznie. Osoby, które zdecydowały się na subskrypcję platformy w pierwszym miesiącu jej działalności nad Wisłą płacą 19,99 zł miesięcznie. Serwis Max ma zadebiutować w Europie w 2024 roku.
W Polsce Warner Bros Discovery poza Playerem i HBO Max oferuje usługi TVN24 Go i VOD.pl. Na początku roku zlikwidowano serwis Eurosport Player. Pakiet Eurosport Extra wchodzi od tego czasu w skład Playera. Kilka miesięcy temu Player wycofał ze sprzedaży pakiety roczne i półroczne. Spekulowano wówczas, że ma to związek z przygotowaniami do startu Max na polskim rynku. Niedawno przywrócono plan półroczny.
Warner Bros. Discovery nie zdradza, jak będzie wyglądać oferta streamingowa w naszym kraju. - Max powinien być dostępny w Europie w 2024 roku. Data premiery Maxa może się zmienić – wkrótce podamy więcej informacji - można jedynie przeczytać na stronie HBO Max.
Dołącz do dyskusji: Platforma Max obniża ceny abonamentów z reklamami