Platforma nc+ postawi na kontent premium, lokalne produkcje i internet
Manuel Rougeron, nowy prezes platformy nc+, zapowiada, że operator dalej stawiać będzie na kontent premium oraz produkcje lokalne, mocniej zacznie wykorzystywać też do dystrybucji treści internet. Jego zdaniem, telewizja w przyszłości nie zniknie.
Manuel Rougeron, dotychczasowy wiceprezes nc+ ds. programowych, został wybrany przez radę nadzorczą na nowego prezesa platformy 9 września br. Zastąpił na tym stanowisku Juliena Verley, który odszedł do kierownictwa Grupy Canal+ we Francji.
- Jestem zwolennikiem koncepcji ATAWAD, czyli "zawsze, wszędzie, na dowolnym urządzeniu". To światowy trend, wynikający z rozwoju szybkiego internetu, rosnącej popularności smartfonów i tabletów - mówi Manuel Rougeron w wywiadzie udzielonym Money.pl. - Przyszłość to też nie sama interaktywność, ale danie ludziom możliwości wpływania na oglądane treści – dodaje.
Nowy prezes nc+ jest przekonany, że rosnąca liczba osób, które rezygnują z posiadania telewizora (dziś nie ma go już w 3,8 proc. polskich gospodarstw domowych) nie oznacza kłopotów dla operatora. - Internet to narzędzie, które pozwoli przekraczać kolejne granice. Będziemy w nc+ wykorzystywać go na znacznie większą skalę - zapowiada Rougeron.
Manuel Rougeron nie wierzy jednak w przyszłość bez telewizji. - Wszyscy jesteśmy ludźmi, wracamy zmęczeni z pracy, mamy rodziny. Zawsze będzie przyjemnie usiąść na kanapie, wziąć do ręki pilota i obejrzeć to, co nas interesuje - mówi Money.pl.
Nowy prezes zapowiada kontynuacje dotychczasowej strategii platformy nc+. - Nie chodzi o zmienianie tego, co już zostało zrobione, a moim zdaniem przez ostatnie dwa lata udało się nam bardzo dużo - podkreśla Rougeron.
- Cel mam jasno sprecyzowany. To kategoria premium, w której przez ostatnie dwa lata udało się nam wiele. Canal+ jest pod tym względem bardzo silny. Najlepszy sport, filmy, animacje, seriale. Wachlarz programów jest szeroki. Kanał rodzinny, dwa sportowe, wyjątkowy Canal+ Discovery, sprawdzają się znakomicie - dodaje. Zapowiada, że dalej będzie stawiał na dobrej jakości treści bez reklam.
Szef platformy nc+ zapowiada także kontynuację inwestycji w produkcję lokalną. Spółka współprodukowała ostatnio m.in. filmy fabularne „Wołyń i „Karbala”. Z kolei we wrześniu 2016 roku Canal+ rozpocznie emisję polskiego serialu „Belfer” z Maciejem Stuhrem w roli głównej (więcej na ten temat).
- Musimy też być zorientowani bardziej na klienta. To przecież podstawa. Oczywiście wiem, że nie uda się nam zadowolić wszystkich, mamy 2,1 miliona subskrybentów, ale to też jest obszar, który musimy poprawić - podkreśla Rougeron.
Platforma nc+ na koniec czerwca br. nc+ miała 2,11 mln abonentów, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ postawi na kontent premium, lokalne produkcje i internet