Platforma Obywatelska zapłaciła 0,5 mln zł Apostołom Opinii, a 105 tys. zł twórcy Soku z Buraka
W ub.r. Platforma Obywatelska zapłaciła po ponad 0,5 mln zł firmom marketingowym AM Studio, Maymedia i Apostołowie Opinii. 104,6 tys. zł zapłaciła Mariuszowi Kozakowi-Zagozdzie, zatrudnionemu w warszawskim ratuszu twórcy fanpage’a facebookowego Sok z Buraka ostro krytykującego obecną władzę.
Według opisanego przez Interię sprawozdania finansowego w ub.r. przychody Platformy Obywatelskiej wyniosły 65,25 mln zł. W zdecydowanej większości pochodziły z dotacji z budżetu państwa.
PO współpracowała z kilkoma firmami marketingowymi. Domowi mediowemu AM Studio zapłaciła 1,65 mln zł, a agencji Maymedia Agnieszki Męczkowskiej - 900 tys. zł.
Prawie 500 tys. zł kosztowały usługi agencji Apostołowie Opinii zajmującej się marketingiem internetowym, która pracowała też dla sztabu wyborczego Rafała Trzaskowskiego w czasie zeszłorocznej kampanii prezydenckiej. Firma współpracuje z PO od kilku lat, w 2017 roku partia zapłaciła jej 318 tys. zł, a rok później partia i komitet wyborczy KO - ponad 1 mln zł. W 2019 roku agencja zanotowała 1,85 mln zł wpływów i 86,9 tys. zł zysku netto, wobec 1,97 mln zł i 45,8 tys. zł rok wcześniej.
W ub.r. Platforma zapłaciła też 379,5 tys. zł agencji Square Pixel zajmującej się komunikacją wizualną.
105 tys. zł dla twórcy Soku z Buraka
Regularne przelewy od PO otrzymywał Mariusz Kozak-Zagozdza, ich wysokości wynosiła od 149 do 8 048 tys. zł. Najwięcej zarobił od partii w lipcu (10,5 tys. zł), a przez cały rok było to łącznie 104,6 tys. zł.
Mariusz Kozak-Zagozdza to twórca fanpage’a facebookowego Sok z Buraka, który ostro krytykuje obecny obóz rządzący i mocno wspiera PO. We wrześniu 2019 roku tygodnik „Sieci” ujawnił, że Kozak-Zagozda w połowie 2018 roku został zatrudniony przez partę, a od wiosny 2019 roku pracuje też w warszawskim ratuszu, gdzie prowadzi profile w social mediach. - Niech mi ktoś pokaże jeden hejterski wpis tej osoby na ratuszowych stronach - mówił wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl Kamil Dąbrowa, ówczesny rzecznik prasowy Urzędu m.st. Warszawy.
Miesiąc temu portal TVP.info ujawnił internetowe rozmowy Kozaka-Zagozdzy z Romanem Giertychem, w których ten pierwszy wielokrotnie prosił o wsparcie finansowe i obiecywał pochlebne wpisy na Soku z Buraka. Giertych zapowiedział, że pozwie w tej sprawie zarówno Telewizję Polską, jak i Radio Maryja.
Na początku kwietnia Fundacja Otwarty Dialog poinformowała, że przejęła od dotychczasowego zespołu zarządzenie fanpage’em facebookowym Sok z Buraka. - Nasze korzenie tkwią w satyrze politycznej i będzie ona dalej istotną treścią naszej strony - będziemy jednak starać się nadawać jej możliwe cywilizowane formy i balansować ją z treściami edukacyjnymi i pro-obywatelskimi - zapowiedziała.
Setki tys. zł za sondaże
Na liście zeszłorocznych wydatków PO są również zajmujące się badaniami opinii społecznej firmy Kantar (zarobiła 447,7 tys. zł) i IBRiS (296,5 tys. zł). Natomiast spółka Multinewsroom wystawiła faktury na łączną kwotę 216,1 tys. zł.
Partia Borysa Budki płaciła też swoim ekspertom, którzy nie są posłami ani senatorami. Główny ekonomista PO Andrzej Rzońca zarobił 113,4 tys. zł, były szef Instytutu Obywatelskiego Jarosław Makowski - 28,9 tys. zł, a była rzeczniczka Agencji Nieruchomości Rolnych Grażyna Kapelko - 29,3 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Platforma Obywatelska zapłaciła 0,5 mln zł Apostołom Opinii, a 105 tys. zł twórcy Soku z Buraka
Ktos tu zbieraj podpisy pod likwidacją TVP INFO ,moze by tak zbierac podpisy pod likwidacja TVNU I własnie SOKU Z BURAKA