Syn Hugh Hefnera chce kupić “Playboya”. Wykłada okrągłą kwotę
Cooper Hefner, najmłodszy syn założyciela “Playboya”, Hugh Hefnera złożył ofertę kupna tej marki grupie inwestorów. Proponuje kwotę 100 mln dolarów.
33-letni Cooper Hefner powiedział dziennikowi The Wall Street Journal , że wraz z grupą inwestorów złożył ofertę Playboy Group, dzięki której marka ponownie stałaby się własnością rodziny Hefenrów, ponad siedem dekad po jej założeniu przez jego zmarłego ojca.
„To wspaniała amerykańska firma i wspaniała amerykańska marka, pomijając moje osobiste powiązania z nią” – powiedział Hefner, którego matką jest była Playmate i druga żona Hugh Hefnera, Kimberley Conrad.
Według doniesień amerykańskich mediów, najmłodszy syn Hugh Hefnera oferuje odkupienie marki Playboy za 100 milionów dolarów.
W ramach proponowanej umowy Hefner i jego firma inwestycyjna, Hefner Capital, mieliby odkupić markę Playboy i zarządzać własnością intelektualną, podczas gdy pozostałe części przedsiębiorstwa będą nadal działać jako odrębny podmiot pod nową nazwą.
Nowo wydzielony podmiot miałby również otrzymać 10 proc. udziałów w "Playboyu" prowadzonym przez Hefnera. Hefner, którego grupa inwestorów obejmuje fundusz hedgingowy i jednego z byłych partnerów licencyjnych “Playboya”, powiedział “The Journal”, że po odkupieniu marki obejmie funkcję dyrektora generalnego.
Zobacz też: Wielki powrót “Playboya”
Akcje Playboy Group tanieją
Akcje Playboy Group, którego wiosną 2021 r. osiągały cenę 50 dolarów za akcję, w poniedziałek kosztowały poniżej 1 dolara. Wycena rynkowa firmy wynosiła około 50 mln dolarów.
W 2021 r. firma weszła na giełdę za pośrednictwem specjalnej spółki przejęciowej. Jednak firma traci pieniądze i obecnie ma ponad 200 milionów dolarów długu. Rok wcześniej zaprzestano wydawania magazynu, kończąc tym samym prawie siedemdziesięcioletni okres jego ukazywania się w kioskach, który rozpoczął się w 1953 r. od debiutanckiego numeru, w którym pojawiała się Marilyn Monroe.
Hugh Hefner założył magazyn i zbudował markę. W latach 70. “Playboy” miał miesięczny nakład 7 milionów egzemplarzy. Jednak w latach 80. popadł w kłopoty z powodu konkurencji ze strony magazynów “Penthouse” i “Hustler”, które publikowały znacznie bardziej śmiałe zdjęcia, a w XXI wieku wpływ społeczny “Playboya” znacznie osłabł. Malejące przychody z reklam oraz łatwa dostępność pornografii w internecie sprawiły, że “Playboy” w postaci drukowanego magazynu stał się przestarzały.
Hugh Hefner zmarł w 2017 roku w wieku 91 lat. Pozostawił po sobie czwórkę dzieci, w tym Coopera Hefnera.
Cooper Hefner powiedział dziennikowi The Journal, że marka “Playboy” jest obecnie źle zarządzana. „Playboy wkracza na rynek, którego nigdy wcześniej nie prowadził” – powiedział, dodając, że jego produkty „w ogóle nie znajdują zainteresowania u konsumentów, klientów ani fanów. A upadek biznesu i znaczenie marki — o której dziś się prawie nie mówi — są tego bezpośrednim odzwierciedleniem”.
Dołącz do dyskusji: Syn Hugh Hefnera chce kupić “Playboya”. Wykłada okrągłą kwotę