PMPG chce podbić USA. “Machina” wróci jako projekt międzynarodowy
Platforma Mediowa Point Group ma plan reaktywacji “Machiny”. Pod tą marką ma powstać multimedialna platforma kierowana do odbiorców w Polsce i USA, współtworzona przez amerykańskich przedsiębiorców.
Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, podpisał list intencyjny w sprawie projektu nowej “Machiny” z Evą Blaisdell i Grantem Blaisdellem. Eva Blaisdell dotąd brała udział w tworzeniu i rozwijaniu projektów medialnych, w których partnerowały jej m.in takie korporacje jak Sony, Amazon, Motorola. Szefem nowego projektu ma być Grant Blaisdell, który pracował wcześniej nad zagranicznymi start-upami.
„Machina” ma stać się multimedialną platformą z materiałami o muzyce, rozrywce, modzie, stylu życia czy technologii. Projekt ma być realizowany w języku angielskim oraz polskim i kierowany do odbiorców w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz w Azji. Dodatkowo w USA ukazywać się ma limitowana edycja drukowana “Machiny”, adresowana np. do osób zarządzających branżą rozrywkową.
Główna siedziba projektu znajdować się ma w Los Angeles, ale w Warszawie powstanie dedykowana mu redakcja. Na razie nie wiadomo, jak duże będzie zaangażowanie PMPG w projekt nowej “Machiny”.
“Machina” pojawiła się na rynku w 1995 roku i była pismem poświęconym popkulturze. Platforma Mediowa Point Group kupiła tytuł w 2005 roku. W 2011 roku przestał się on ukazywać w druku, pozostając jedynie w formie e-wydania. Zamknięto je z początkiem 2012 roku (więcej na ten temat). Obecnie pod marką Machina.pl działa jedynie serwis internetowy.
Platforma Mediowa Point Group w I połowie br. zanotowała 30,55 mln zł wpływów, o 10 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz 5,88 mln zł zysku netto, o 62,5 proc. więcej niż przed rokiem (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: PMPG chce podbić USA. “Machina” wróci jako projekt międzynarodowy