PMPG Polskie Media z niższymi przychodami. Zysk spadł o 60 proc.
PMPG Polskie Media zanotowała w I półroczu br. 16-proc. spadek przychodów. Natomiast zysk netto zmalał aż o 60 proc.
Przychody PMPG Polskie Media w półroczu 2015 roku wyniosły 25,76 mln zł i były o 15,71 proc. niższe niż w I półroczu 2014 roku.
- Główne czynniki, które wywarły wpływ na bieżącą sytuację finansową to fluktuacje na rynku reklamy, niestabilna sytuacja w sektorze przedsiębiorstw, które stanowią istotną grupę klientów Grupy oraz spadek obrotu realizowanego w transakcjach bezgotówkowych. Przychody barterowe w pierwszym półroczu 2015 r. były o ponad 1 mln zł niższe niż w analogicznym okresie roku 2014 i wynikały ze zoptymalizowania cen tych transakcji - podano w komunikacie PMPG Polskie Media.
Dzięki optymalizacji wewnątrz Grupy, obniżeniu o ponad 1 mln zł uległy też koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Z kolei wynikające z sytuacji makroekonomicznej wyższe nakłady na produkcję spowodowały wzrost kosztu własnego sprzedaży.
Zysk PMPG Polskie Media z działalności operacyjnej w I półroczu br. wyniósł 2,63 mln zł, aż o 60,46 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł z 5,51 mln zł do 2,2 mln zł.
PMPG Polskie Media są właścicielem m.in. magazynów „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media z niższymi przychodami. Zysk spadł o 60 proc.