Po świeże produkty do dyskontu
To, gdzie klient robi zakupy, uzależnione jest od oferty produktów świeżych - mięsa, pieczywa, wędlin, warzyw i owoców. Najczęściej kupujemy je w dyskontach i sklepach specjalistycznych - wynika z raportu Nielsena “Get it fresh”.
Według ekspertów Nielsena świeże towary, w szczególności mięso, wędliny i pieczywo, w dużym stopniu decydują o wyborze sklepu przez konsumenta. 83% osób kupujących mięso i 82% kupujących pieczywo deklaruje, że to od oferty tych produktów zależy, gdzie zrobią zakupy.
Po pieczywo konsumenci chodzą najczęściej do sklepów specjalistycznych, np. piekarni (37 proc.). Jeśli chodzi o warzywa i owoce, na prowadzenie wychodzą dyskonty (odpowiednio wskazywane przez 36 i 45 proc. badanych). Z kolei po wędliny i mięso chętniej klienci chodzą do supermarketów (26 i 28 proc. wskazań).
- Kupując kategorie świeże klienci kierują się przede wszystkim wyglądem, ale co ciekawe, w przypadku mięsa czy wędlin ważne jest również polskie pochodzenie produktu - mówi Alina Krogulec-Kłoss, client consultant w firmie Nielsen.
Według raportu Nielsena, w przyszłości rola produktów świeżych, jako czynnika wyboru miejsca zakupów, będzie miała jeszcze większe znaczenie. - Blisko 40% konsumentów produktów świeżych przewiduje, że będzie spożywać w nadchodzącym roku więcej owoców i warzyw, zaś kolejne blisko 20% planuje spożywać mniej produktów zwierzęcych - dodaje Alina Krogulec - Kłoss.
W przypadku pieczywa przy zakupie bierze pod uwagę wygląd sugerujący świeżość i wysoką jakość (53 proc.), markę piekarni (44 proc.) czy regionalne pochodzenie (37 proc.). W kategorii mięsa i więdlin na znaczeniu zyskuje polskie pochodzenie (45 proc.), sposób hodowli zwierzęcia (37 proc.) czy wysoka zawartość mięsa w 100 g (72 proc. odpowiedzi).
Raport syndykatowy na temat zwyczajów zakupowych Polaków w kategoriach żywność świeża “Get it fresh” obejmuje 5 kategorii produktów świeżych: owoce, warzywa, pieczywo, wędliny oraz mięso. Raport przygotowany na podstawie danych sprzedażowych RMS, wywiadów grup fokusowych (N=4) oraz wywiadów online (N=1523). Termin realizacji: lipiec – sierpień 2019.
Dołącz do dyskusji: Po świeże produkty do dyskontu